10/10 igen. Uppenbarligen lär man sig av att hänga på byggahus.
Egentligen var det bara första frågan som var lurig. Jag vet ju hur en pelarborr ser ut men jag fick fundera och titta på bilden för att se om det kunde vara något särskilt med den.
 
  • Gilla
Marlen Eskilsson
  • Laddar…
Alla rätt, 10/10. :D
 
  • Gilla
Fario och 1 till
  • Laddar…
Samma här, 10 av 10. Gissade på minst 7 av svaren. :cool:
 
  • Gilla
Fario
  • Laddar…
Första frågan är väl inte en pelarborrutan en bänkborrmaskin om man ska vara petig....
 
  • Gilla
Martin_A och 1 till
  • Laddar…
R reez skrev:
Första frågan är väl inte en pelarborrutan en bänkborrmaskin om man ska vara petig....
Nu ska vi inte märka ord här. Om det stämmer som du säger så hade jag bara 9 av 10.
 
Tycker nog frågan om kärnborrning var ganska lätt att misstolka. Vilket alternativ som var rätt var givet, men beskrivningen var väl lite mer oklar.
 
Bänkborrmaskin hade nog varit rättare men den har faktiskt en pelare, om än kort.

Protte
 
I så fall hade jag 11/10 för jag var som sagt lite fundersam på första frågan...
 
  • Gilla
  • Haha
prototypen och 1 till
  • Laddar…
Diamantborr rekommenderas för flera typer av plaster men det var Radialborrmaskinen jag missade på...
Nu har jag ju bara sålt maskiner, borr m.m. i 14 år utan att stöta på en så en enda gång!?! :thinking:
 
Radialborrmaskin med synliga skador på en pall säkrad med kedjor och spännband.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Jag fallerade radialborrmaskinen, för de ser ut såhär i mina ögon.

Misslyckades även med spadborret ;)
 
  • Gilla
Matgu och 6 till
  • Laddar…
För mig som svarvat en del i mina dagar är ett centrumborr det som nu kallas för dubbhålsborr.
Det som var på bild är för mig ett träbord.
 
Redigerat:
  • Gilla
cpalm
  • Laddar…
Marlen Eskilsson Marlen Eskilsson skrev:
Hur står det till med kunskaperna om borrar och att borra? Testa dig med dagens nya quiz!

Quiz: Vad kan du om att borra?
[länk]

I den här tråden berättar vi vad vi fick för resultat och diskuterar frågorna.

Vill inte ta åt mig äran, utan det är Sandra som tillverkat quizet.

/Hälsar Marlén från testverkstaden där ett stooort test är på G
10 av 10 ok
 
  • Gilla
Marlen Eskilsson
  • Laddar…
Du fick 10 av 10 möjliga. Du klarade dig bättre än 768 personer (70%) av de 1097 som gjort quizet.

Wow! Det var mer än jag trodde om mig själv! :D
 
  • Gilla
Patrik440
  • Laddar…
Du fick 10 av 10 möjliga. Du klarade dig bättre än 1157 personer (70%) av de 1640 som gjort quizet.

Nästan lite lätt :cool:
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.