Har fått tag på en roper åkgräsklippare som jag har problem med. När jag ska åka framåt och drar spaken dit så åker den bakåt och när jag drar spaken bakåt åker den fram. Kan inte hitta vad felet kan vara. Någon som varit med om samma sak och har en lösning eller någon idé om lösning. Bilder kan ordnas.
 
Varför tror du att det är något fel, och varför är detta något du känner att du vill "lösa" när du uppenbarligen kan manövrera den både framåt och back?

Nu vet jag inte ett skit om åkgräsklippare - inkl din - men om jag ser på vanliga automatväxlade bilar så har man samma konvention. Läget för D dvs att köra framåt ligger ett par snäpp bakom R som är att backa.

Manövreringen av gräsklippare bör väl påminna om vad folk är vana vid annars lär olyckan vara framme rätt snart. Det skulle förvåna mig stort om inte de flesta tillverkare av åkgräsklippare har förstått detta och anpassat till konvention.
 
Anledningen att jag vill lösa det är att reglaget går inte så långt bakåt så hastigheten blir inte så snabb. Sen så har jag flera olika åkgräsklippare och kan bli olycka om man sitter och blöt en klippare halva dagen och sen byta och drar reglaget i forward läge och man börjar åka bakåt istället.
 
Du har inte satt dig bak och fram? Kan hända den bäste.
 
  • Haha
  • Gilla
Allman och 2 till
  • Laddar…
Hahaha. Nej faktist inte
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.