Hej,

Har en grindstolpe på 20x20x100cm + en del av den nedgrävd. Detta är ett försäkringsärende som jag planerar att åtgärda själv. De erbjuder 2000kr för material och 125kr/timme.

hur mycket bör jag begära för detta?
 
  • Nedfallen grindstolpe på marken vid vit staket, med snörester och grus.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
2000kr för material och 125kr/timme.
 
  • Gilla
Dowser4711 och 1 till
  • Laddar…
Känns okej med tanke på skicket på stolpen (armeringen rostig, har nog börjat spränga stolpen). Antar att du får återkomma med hur lång tid återställningen förväntas ta?
 
Det är en mindre begåvad bilförare som var ute och sladdade på nysnön i höstas och krockade i min stolpe.

Efter dagar av irritation och samtal till förarens försäkringsbolag och konsumentvägledning har de nu plötsligt tagit en av de offerter jag fått som tidigare förkastats och ansetts som hutlöst dyr. Därmed kommer en byggfirma hit och åtgärdar stolpen.
 
Normalt blir ersättning man får ”kontant” för att reparera själv bara en bråkdel av vad det kostar att låta ett företag reparera skadan......
 
T Taxture skrev:
Normalt blir ersättning man får ”kontant” för att reparera själv bara en bråkdel av vad det kostar att låta ett företag reparera skadan......
Det har varit min önskan hela tiden, de har dock gormat konstant sen skadan inträffade. Till slut blev jag så jag enormt less och bad dem acceptera någon av mina tre offerter eller så tar de in någon egen om de anser att det kan göras billigare. De tog en offert på 15 000kr i slutändan från ett byggföretag i stan, varav 6000kr i material...
 
J Joehag skrev:
varav 6000kr i material..
Stolpe 500kr, betong till fastgjutning 4500...

Det är nog rätt vanligt att firmor tar ut en betongbil även för att gjuta en enstaka plint, istället för att stå och blanda själva på plats.
 
Och nu när dom fixar stolpen så är väl alla problem ur världen, eller? Vad det kommer att kosta försäkringsbolaget och varför dom väljer det är ju nått som på intet vis angår dig.
 
E elmont skrev:
Och nu när dom fixar stolpen så är väl alla problem ur världen, eller? Vad det kommer att kosta försäkringsbolaget och varför dom väljer det är ju nått som på intet vis angår dig.
Absolut, ingen är gladare än mig. Tråkigt att de haft offerterna sen länge och jag ska gå via konsumentvägledning för att de ska acceptera priset.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.