Har forumet problem med citatfunktionen?

Har noterat att många gör inlägg utan citat där inlägget hamnar långt från meddelandet man svarar på. Har tänkt att folk bara tror att man svarar på inlägget ovan så att ett citat inte behövs, men att nya inlägg kommer medan man skriver......men nu ser jag att även mina egna inlägg saknar citatet och jag svarar iprincip alltid med citat. Är nästan 100% säker på att jag gjorde det i mina senaste inlägg i corona-tråden. Där saknas citatet plötsligt på två inlägg.
 
Jag iakttog också det men glömde sedan bort det. Finns problemet med de trasiga citaten kvar?
 
  • Gilla
Callekansjälv
  • Laddar…
Oklart, jag har inte märkt av det sedan dess för egen del.
 
  • Gilla
Per Eskilsson
  • Laddar…
Samma här.
 
JanneJanne123
Själv har jag väldigt svårt att få citat-knappen att funka. Klickar och klickar, men inget händer. Kör iOS 13.3.1 och använder Safari.
 
JanneJanne123 JanneJanne123 skrev:
Själv har jag väldigt svårt att få citat-knappen att funka. Klickar och klickar, men inget händer. Kör iOS 13.3.1 och använder Safari.
Inga problem här.
 
JanneJanne123
Är nog som Steve Jobs sa, jag håller den fel :D
 
Nu såg jag det igen.

Denna gång gjorde jag ett citat på en användare jag blockerat. Då försvann själva citatet från det postade inlägget, men om jag väljer ”redigera” så syns citatet medan jag redigerar.

Det kan ha varit så att jag förra gången svarat med citat och efter det blockat en användare och då har min quote försvunnit.

Detta är ju inte ett stort problem eftersom man rimligen inte gör precis detta så ofta, men OM man gör det vore det ju bra om citatfunktionen fungerar. Block-funktionen borde alltså förfinas och undvika att censurera citerad text.

@Per Eskilsson ?
 
  • Gilla
13th Marine
  • Laddar…
Har även jag märkt att när folk citerar folk man blockerar så syns inte citatet, tog mig en stund att förstå varför vissa inlägg kändes rätt konstiga.
 
Orsaken till att citaten ibland ser trasiga ut är att forumprogramvaran rensar bort quotes om man blockerat användaren.

Men vi kommer att börja att visa upp dessa citat även för dem man blockerat så att man lättare förstår andras inlägg där den blockerades inlägg finns citerat.
 
  • Gilla
tttomten och 2 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.