Hej! Jag ska renovera mitt litet kök och har lite ont om lådor men har lite underskåpsutrymme över, som är tyvärr lite konstig i mått. Jag skulle nog få plats med nånting max 20cm bred och runt 45 djup, men skulle jättegärna vilja ha lådor eftersom det är lite ont om plats för bestick och liknande. Finns det någon köksmärke som har nånting som skulle passa? Känns lite omöjligt att platsbygga bara ett enda litet skåp.

Uppskattar alla tips!
 
Kontakta JM träinredning i Västerås. De fixar alla typer av special till rimliga priser. De har hjälpt oss med flera speciallösningar.
 
  • Gilla
abelv
  • Laddar…
BirgitS
Om du menar att hela utrymmet är 20 cm brett så att det både sak dit skåpsidor, beslag och sidor på lådorna så blir det inte mycket utrymme kvar inne i lådorna och då skulle jag fundera på någon annan lösning som fasta hyllplan eller gallerhyllor för sådana har inga tjocka sidor. Så smala skåp används oftast för vinflaskor, utdragbara handduksstänger eller något liknande.
 
Håller med BirgitS om att det blir väldigt lite plats kvar. Ett alternativ skulle kunna vara att sätta in hyllor i utrymmet och sen bygga lådor i tunn plywood som kan stå på hyllorna (liknande detta https://www.ikea.com/se/sv/p/moppe-minibyra-bjoerkplywood-60216356/ ) eller köpa plastlådor med en vettig kant som inte tar upp hela utrymmet
 
  • Gilla
BirgitS
  • Laddar…
Hej jag tillhör oxå en av dem som har problem med färgsläpp osv (har fått ersättning) nu till frågan ska man lacka om dom gamla eller köpa nya från en annan leverantör eller våga sig på Ikea igen och hoppas på bättre lycka denna gången! Hur har ni andra gjort?
 
BirgitS
J Jöha1 skrev:
Hej jag tillhör oxå en av dem som har problem med färgsläpp osv (har fått ersättning) nu till frågan ska man lacka om dom gamla eller köpa nya från en annan leverantör eller våga sig på Ikea igen och hoppas på bättre lycka denna gången! Hur har ni andra gjort?
Välkommen till forumet!

Kan det vara så att du har skrivit i fel tråd?
Jag undrar eftersom denna inte handlar om färgsläpp utan hur man kan utnyttja ett väldigt smalt utrymme i köket.
 
BirgitS BirgitS skrev:
Välkommen till forumet!

Kan det vara så att du har skrivit i fel tråd?
Jag undrar eftersom denna inte handlar om färgsläpp utan hur man kan utnyttja ett väldigt smalt utrymme i köket.
Jepp har nog landat lite fel
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.