Är det någon som vet vart man kan hitta en kvadratisk matta? Helst en luggmatta i ull, ca 2,5*2,5 m.
 
S
Hej!

EM har en matta som heter Kvadrat, tyvärr är den bara 200 x 200 cm, och jag tror inte att det sånt material heller... :-?

Men annars är den snygg!

// Sandra
 
Kan någon av de här återförsäljare finnas i närheten av dig?

http://www.vm-carpet.fi/svenska/bolaget.html

Jag har själv två stycken Rya-mattor modell Saxony. Visserligen inte ull, men helt underbar material: mjuk, antistatiskt, lätt att hålla ren, vacker lyster, glider inte det minsta. 160 x 230 kostar ca 2500 kr. Lin och ull dubbelt och uppåt.

Min absoluta favorit är linmattan Kaari. Den måste upplevas! Tyvärr är färgerna lite för dominanta för vår nuvarande inredning.

Mattorna kan beställas upp till 380 cm bredder.
 
camli skrev:
Är det någon som vet vart man kan hitta en kvadratisk matta? Helst en luggmatta i ull, ca 2,5*2,5 m.  
Om Du inte är ute efter en mönstrad matta i första hand, så kan ett tips vara att gå till en välsorterad golvbutik som säljer textila golv.... finns oerhört många vackra 'heltäckningsmattor' i underbara naturkvalitéer, massor av nyanser att välja på, dessa kan Du sedan beställa i önska mått och låta langettera ton i ton... vilket ger Dig större frihet att få en matta med ett mått och en nyans som passar just Dig.

MVH / Christina.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.