Svart staket med liggande ribbor på en uteplats, omgivet av krukväxter och naturbakgrund.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Hej! Tänkte bygga ett staket/insynsskydd till radhus. Jag tänker mig ett svart staket med liggande ribbor!
1. Vad rekommenderar ni för material?
2. Är det väldigt opraktiskt med svart?
3. Vad är egentligen skillnaden på ett staket kontra insynsskydd i detta läget - enbart höjden, eller skiljer ngt i konstruktionen?

bifogar bild hur jag tänkt mig :) Bruntt staket med liggande träribbor vid en trädgård, tänkt att målas svart för insynsskydd.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
tompax
K Katrin And skrev:
[bild] Hej! Tänkte bygga ett staket/insynsskydd till radhus. Jag tänker mig ett svart staket med liggande ribbor!
1. Vad rekommenderar ni för material?
2. Är det väldigt opraktiskt med svart?
3. Vad är egentligen skillnaden på ett staket kontra insynsskydd i detta läget - enbart höjden, eller skiljer ngt i konstruktionen?

bifogar bild hur jag tänkt mig :) [bild]
Vad för material? Tryckt trä är väl lämpligt? Och måla det svart sedan?
 
Tryckt virke och sen kan du olja in med slipersolja eller någon annan mörk olja
 
K Katrin And skrev:
[bild] Hej! Tänkte bygga ett staket/insynsskydd till radhus. Jag tänker mig ett svart staket med liggande ribbor!
1. Vad rekommenderar ni för material?
2. Är det väldigt opraktiskt med svart?
3. Vad är egentligen skillnaden på ett staket kontra insynsskydd i detta läget - enbart höjden, eller skiljer ngt i konstruktionen?

bifogar bild hur jag tänkt mig :) [bild]
K Katrin And skrev:
[bild] Hej! Tänkte bygga ett staket/insynsskydd till radhus. Jag tänker mig ett svart staket med liggande ribbor!
1. Vad rekommenderar ni för material?
2. Är det väldigt opraktiskt med svart?
3. Vad är egentligen skillnaden på ett staket kontra insynsskydd i detta läget - enbart höjden, eller skiljer ngt i konstruktionen?

bifogar bild hur jag tänkt mig :) [bild]
Svart kommer att bli snyggt. Kör du med tryckt virke har du ett bra skydd. Bygger du med tryckt så låt det vara en säsong och sedan på med någon träolja med pigment.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.