Hej alla,
Hur skulle ni gjort?
Tänkte rensa bort allt här för att göra plats åt en ovanmark pool på 7m3 ca.
Som ni ser så är det sjukt ojämnt och någon grund måste till.
Funderar på att borra ett gäng hål i berget och sätta i stolpskor med ankarmassa, för att sen bygga en altan och ställa poolen på.
Då det (troligen) är berg under allt så behöver jag inget extra markarbete va? Typ grus eller så?
Mellan punkt A och B så skiljer det sig en hel del i höjd vilket gör att jag inte bara kan lägga ut grus och jämna till, det kommer ju rulla ner längs kanterna.
Hjälp mig i rätt riktning snälla, så jag vet vart jag ska börja. :)

Tack
fVoll
 
  • Ojämn trädgård markerad för poolbygge med stenar, gräs och en sandslottslåda.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Redigerat:
Dina bilder syns tyvärr inte.
 
Immobil Immobil skrev:
Dina bilder syns tyvärr inte.
Aha. Nuså, det var lättare än jag trodde. :)
 
Lars Svensson72 Lars Svensson72 skrev:
Hej alla,
Hur skulle ni gjort?
Tänkte rensa bort allt här för att göra plats åt en ovanmark pool på 7m3 ca.
Som ni ser så är det sjukt ojämnt och någon grund måste till.
Funderar på att borra ett gäng hål i berget och sätta i stolpskor med ankarmassa, för att sen bygga en altan och ställa poolen på.
Då det (troligen) är berg under allt så behöver jag inget extra markarbete va? Typ grus eller så?
Mellan punkt A och B så skiljer det sig en hel del i höjd vilket gör att jag inte bara kan lägga ut grus och jämna till, det kommer ju rulla ner längs kanterna.
Hjälp mig i rätt riktning snälla, så jag vet vart jag ska börja. :)

Tack
[bild]
Finns ingen anledning att bygga altan. Enklast är att gräva bort matjorden, fiberduk, fyll på med bärlager 0-32, padda. Sen lite flis för att jämna till, klart för pool.

För en pool på 7 kubik på så pass jämn mark så behövs inte mycket.
 
A Autodidak1 skrev:
Finns ingen anledning att bygga altan. Enklast är att gräva bort matjorden, fiberduk, fyll på med bärlager 0-32, padda. Sen lite flis för att jämna till, klart för pool.

För en pool på 7 kubik på så pass jämn mark så behövs inte mycket.
Är det så alltså? Det skiljer säkert 30 cm mellan A/B. Det rullar inte bort?
 
Lars Svensson72 Lars Svensson72 skrev:
Är det så alltså? Det skiljer säkert 30 cm mellan A/B. Det rullar inte bort?
7 ton som trycker rakt ner, inte åt sidan. Men man måste fylla ut en liten bit utanför. Har själv en en ovanjordspool där jag fyllt upp ca 70 cm. Den är på ca 25 kubik, har inte rört sig på sina 6-7 år.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.