Jag tänkte inreda lite bakom soffan då det ser tomt ut.

Och då har jag sett folk som har speglar vilket är jätte fint.

Så jag tänkte köpa två stora speglar hängandes på väggen över soffan.

Men...min stora 65 tum teve står ju precis mittemot soffan och eventuellt speglarna.
Så jag blir lite orolig.

Speglarna kostar 2000kr och jag vill ju inte kasta bort pengarna i onödan om jag kommer blir störd av att kolla på teve.

Är det någon här som har spegel mittemot teve? Hur funkar det? Kommer jag kunna kolla på teve utan att bli störd?
 
L
Det beror sannolikt på var du har fönster? Har du solljus som kommer in direkt mot speglarna kan det säkert störa men annars kan jag inte tänka mig att det skulle vara något problem. Du kanske har en annan spegel hemma som du kan testa lite med?
 
  • Gilla
BirgitS
  • Laddar…
L lakman skrev:
Det beror sannolikt på var du har fönster? Har du solljus som kommer in direkt mot speglarna kan det säkert störa men annars kan jag inte tänka mig att det skulle vara något problem. Du kanske har en annan spegel hemma som du kan testa lite med?
Fönstren är placerade så det kommer komma direkt solljus mot speglarna fast det brukar vara på eftermiddagen, och då har jag persiennerna nere, jag har faktiskt ingen annan spegel.

Så du tror att jag inte kommer bli störd av att kolla på teve pga speglarna bakom mig?
 
L
shc shc skrev:
Fönstren är placerade så det kommer komma direkt solljus mot speglarna fast det brukar vara på eftermiddagen, och då har jag persiennerna nere, jag har faktiskt ingen annan spegel.

Så du tror att jag inte kommer bli störd av att kolla på teve pga speglarna bakom mig?
Jag tror verkligen inte det, men jag gissar ju bara. Aldrig hört talas om att det skulle vara ett problem men enda sättet att veta säkert är att testa. Men personligen hade jag nog chansat :)

Det beror sannolikt på din tv-skärm också, vissa datorskärmar kan man ju sitta ute i solljus med tex medan andra är helt hopplösa. Du kan ju skaffa en billig spegel och testa, tex https://www.rusta.com/se/spegel-staffan-p955014830202.aspx
ganska liten men du kan flytta runt den lite och se vad som händer
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.