Stenarna är ca 2-3 cm stora och ligger med 1-2 meters avstånd från gräset. Någon som låter sin automower köra över detta?
 
  • Gräsmatta intill ca 2-3 cm stora grusstenar, potentiellt passande för automower-förflyttning.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
C
Vår går fram och tillbaka över en grusväg och det är inget problem. Men slinga in kanten och gör en passage med guide så att den inte uppehåller sig på gruset i onödan.
 
Det där ser ut som att det ska funka utan problem. Är det löst kan den köra fast och sticker inget upp är det lugnt
 
Det är ju lite löst men jag tror att automowers är såpass lätt att gruset inte kommer röra sig pga den. Får väl testa, men känns lite som att sätta 15000kr på svart haha
 
Kan du inte göra som föreslagit i inlägg två? Slinga in kanten och göra en passage.
Passagen löser du genom att lägga en plattrad eller två. Det borde bli en helgardering :D
 
Det värsta som kan hända är att knivarna skär i gruset och blir slöa, det är ju lätt bytt ;)
 
Så länge det bara är knivarna som eventuellt tar stryk så är det ju ingen fara.

Tyvärr så kommer jag inte kunna dra begränsningskabeln som endast en passage då roboten kommer från den stora ytan och ska över till de två små ytorna som är separerade av en grusgång.

Se bifogad bild och om ni har nått bättre alternativ är jag naturligtvis öppen för förslag.

Vit färg = Berg
Grön = gräs
Orange = grus 2-4 cm stor
Lila = marksten
 
  • Trädgårdsplan med markeringar: gräs i grönt, grusgång i orange, stenläggning i lila och berg i vitt.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.