Hej,
Jag undrar ifall någon här har erfarenhet av Götenehus i Stockholm när det kommer till privatkund sidan?
 
Har ingen personlig erfarenhet. De har byggt några hus i granskapet här för några år sedan. Har inte hört om några problem. Men jag känner inte någon av de som byggt personligen. En kollega som bodde ett par kvarter härifrån, styckade av halva sin tomt. Den som köpte byggde ett Götenehus. De hade god kontakt med sina grannar, jag hårde inte om problem.

Ett hus med vissa problem har byggts ett kvarter från mig. Det har stått med några uppenbart icke färdiga detaljer i typ 3 år nu. Men ägaren där är väldigt speciell (med betoning på "väldigt speciell"), så en gissning är att det är större problem med beställaren än husfirman.

Ytterligare ett par kvarter härifrån byggdes ett Götenehus på en avstyckning. Där har jag sett att det står bilar från Götenehus kvällsparkerade på stamfastigheten, så det verkar vara ngn från firman som styckat av sin tomt. Om man bygger dåliga hus, vill man kanske inte ha dem som granne, så det är väl gissningsvis också en plusindikation.
 
Tack för svar.
 
Om du fortfarande vill veta så byggde vi ett Götenehus som stod färdigt mars 2018. I det stora hela nöjda med själva bygget. Bra kontakt under hela byggtiden. Men efteråt har det varit trögt. Småfel som dykt upp tar evighet att få åtgärdade. Inget akut, sådant har de fixat direkt. Men just småsaker som vi hela tiden måste påminna om är lite trist.
 
  • Gilla
Wp AB
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.