G golfgreen skrev:
Den följer kabeln på varierande avstånd men den följer alltid kabeln. När den kommer inom ett par meter från laddstationen så vänder den på sig och följer kabeln exakt.
Den skulle alltså alltid runda trädet med andra ord, varje gång den ska till laddstationen igen.

Ok, supertack för all hjälp. Jag har tillräckligt med info och idéer på lösningar nu så jag kommer köra vidare i sileno tråden om något mer skulle dyka upp.
 
  • Gilla
golfgreen
  • Laddar…
M mxjolle skrev:
Den skulle alltså alltid runda trädet med andra ord, varje gång den ska till laddstationen igen.

Ok, supertack för all hjälp. Jag har tillräckligt med info och idéer på lösningar nu så jag kommer köra vidare i sileno tråden om något mer skulle dyka upp.
Den kommer att gå runt trädet ja. Jag har min placerad bakom garaget, bakom huset och framsidan klipps ~80% av starterna har jag för mig, så den får gå en bra bit oftast. Tror att starten på framsidan är inställd på 70 meter från stationen. Men det är inget som stör alls tycker jag och det finns inga spår i gräsmattan.

Runda trädet varje gång i utbyte mot att den plätten klipps också är ju definitivt värt det.
 
  • Gilla
mxjolle
  • Laddar…
M mxjolle skrev:
@Örebromäklarn
Intressant! Det ser lovande ut :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.