Hej Forumvänner

Jag skriver för vår sons räkning. Han har i sin nyinköpta lägenhet en handdukstork som inte blir riktigt varm. Den är ansluten med El och heter CINI GTX300 och verkar vara tillverkad i Polen. Vi vet inte var den är inköpt, men förefaller vara hyfsat nyinstallerad. är det någon som känner till märket?

handdukstorken blir inte riktigt varm. Ibland tänder inte den lilla röda lysdioden alls. Det finns en ratt där man kan justera värmen, men då den röda ljusdioden inte indikerar ngt är det svårt att veta om den fungerar. Kan det möjligen finnas ngn inbyggd timer eller liknande? Bifogar bild på nedre delen som visar typ.
 
  • Handdukstorkens nedre del med etikett visande modellnamn CINI GTX300 och instruktioner.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Kan inte påstå att jag känner till märket men elpatronen är Polsk och förekommer i handdukstorkar av olika fabrikat. Ratten är en termostat, när inställd värme är uppnådd ska lampan slockna.
Kan naturligtvis också vara så att patronen gått sönder.
Hittade en bruksanvisning till en Cini 300 W elpatron på Bauhaus hemsida, säkert samma eller liknande.
https://www.bauhaus.se/media/pdf/3305593A.pdf

Patronen https://www.bauhaus.se/elpatron-synlig-anslutning-camargue-el300-krom-300w
 
hscn hscn skrev:
Kan inte påstå att jag känner till märket men elpatronen är Polsk och förekommer i handdukstorkar av olika fabrikat. Ratten är en termostat, när inställd värme är uppnådd ska lampan slockna.
Kan naturligtvis också vara så att patronen gått sönder.
Hittade en bruksanvisning till en Cini 300 W elpatron på Bauhaus hemsida, säkert samma eller liknande.
[länk]

Patronen [länk]
hscn hscn skrev:
Kan inte påstå att jag känner till märket men elpatronen är Polsk och förekommer i handdukstorkar av olika fabrikat. Ratten är en termostat, när inställd värme är uppnådd ska lampan slockna.
Kan naturligtvis också vara så att patronen gått sönder.
Hittade en bruksanvisning till en Cini 300 W elpatron på Bauhaus hemsida, säkert samma eller liknande.
[länk]

Patronen [länk]
hscn hscn skrev:
Kan inte påstå att jag känner till märket men elpatronen är Polsk och förekommer i handdukstorkar av olika fabrikat. Ratten är en termostat, när inställd värme är uppnådd ska lampan slockna.
Kan naturligtvis också vara så att patronen gått sönder.
Hittade en bruksanvisning till en Cini 300 W elpatron på Bauhaus hemsida, säkert samma eller liknande.
[länk]

Patronen [länk]

Tack för svar. ja det är nog samma. jag har kommit långt med detta. tack//
 
Intressant produkt!
300 Watt. Våra LVI handdukstorkar (kanske bäst i Sverige) är på 70 Watt.

Och varningstexten DO NOT COVER är intressant:
Man får alltså inte lägga en frottéhandduk över handdukstorken?
 
KnockOnWood KnockOnWood skrev:
Intressant produkt!
300 Watt. Våra LVI handdukstorkar (kanske bäst i Sverige) är på 70 Watt.

Och varningstexten DO NOT COVER är intressant:
Man får alltså inte lägga en frottéhandduk över
handdukstorken?
Förundrades över samma saker, hittade en patron till handdukstork på hela 800 W när jag Googlade. Våra två är på 29 W styck, får övertäckas och fungerar till full belåtenhet.
 
KnockOnWood KnockOnWood skrev:
Intressant produkt!
300 Watt. Våra LVI handdukstorkar (kanske bäst i Sverige) är på 70 Watt.

Och varningstexten DO NOT COVER är intressant:
Man får alltså inte lägga en frottéhandduk över handdukstorken?
Hej

Ja mycket märklig text. Jag undrar hur de tänkte. Handdukstorken var tydligen inköpt på Bauhaus. Märkligt att ingen där reagerat.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.