screamin-daemon screamin-daemon skrev:
Tre Makita 18v 3.0ah-batterier för 999:- hos Vertygsvaruhuset.
Fraktfritt vid köp över 1000:- så passa på att lägga till nån billig mojäng.
Värt att tänka på är att det är versionen utan indikator så man kan inte kolla hur mycket laddning där är kvar
 
  • Gilla
D-bug och 1 till
  • Laddar…
Fluke testpenna för spänningsindikering på CDON, en variant för 69kr och en för 78kr.
Den för 69 skall enligt bildtexten klara 90-1000V, men på bilden står det 20-90V.


Jag beställde en av varje så får vi se vad som dyker upp.

/Höghus
 
  • Gilla
mahus
  • Laddar…
Höghus Höghus skrev:
Fluke testpenna för spänningsindikering på CDON, en variant för 69kr och en för 78kr.
Den för 69 skall enligt bildtexten klara 90-1000V, men på bilden står det 20-90V.


Jag beställde en av varje så får vi se vad som dyker upp.

/Höghus
Länk?
 
Höghus Höghus skrev:
[länk]

/Höghus
Tack!
 
M mahus skrev:
Lite osäker på om det verkligen är fluke?

[länk]

[länk]
Men jag tycker nog man kan ana att det står Fluke på toppen, eller?
Men de kommer inte upp när jag söker på Fluke.

Delvis suddig bild av en gul och svart elektronisk enhet med text, möjligen märket Fluke.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
mahus
  • Laddar…
En av dem ser ut att vara fake om man ska tro denna videon :


Den andra kan man se på bilden att det står Fluke men det står inget om det i texten vilket för mig blir varningsklocka, framförallt om det är via CDON. Det finns ingen anledning att inte skriva ut att det är Fluke som jag ser det, snarare tvärtom.
 
K knipo skrev:
Men jag tycker nog man kan ana att det står Fluke på toppen, eller?
Men de kommer inte upp när jag söker på Fluke.

[bild]
Alla bilderna är på olika pennor. De två första bilderna är inte Fluke vilket den sista verkar vara. Fluken har ingen ficklampa heller men grön knapp. Detta är en äkta Fluke.

En äkta Fluke VoltAlert spänningsprovare med grön knapp men utan ficklampa.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Är det för billigt för att vara sant så ...
 
Spännande!

Vi får se vad det är för prylar som skickas.
Är det inte Fluke blir det retur.

/Höghus
 
Oavsett om det är fluke eller inte så är de där pennorna mer eller mindre livsfarliga O_o
 
M MLindstrom skrev:
Oavsett om det är fluke eller inte så är de där pennorna mer eller mindre livsfarliga O_o
Utveckla!

/Höghus
 
För att du inte vet om du inte får en indikation pga att det är spänningslöst eller för att pennan inte detekterar spänning.

Om du håller pennan så du får indikation och sedan slår av strömmen och du kan observera en förändring i indikationen på pennan utan att du flyttat pennan, så är det kanske ok....

....men att bara mäta på något ställe och dra slutsatsen att det är spänningslöst bara för att du inte får någon indikation, det ska man passa sig för.
 
  • Gilla
JSten och 1 till
  • Laddar…
MathiasS MathiasS skrev:
För att du inte vet om du inte får en indikation pga att det är spänningslöst eller för att pennan inte detekterar spänning.

Om du håller pennan så du får indikation och sedan slår av strömmen och du kan observera en förändring i indikationen på pennan utan att du flyttat pennan, så är det kanske ok....

....men att bara mäta på något ställe och dra slutsatsen att det är spänningslöst bara för att du inte får någon indikation, det ska man passa sig för.
Det är ett bra komplement till en riktig spänningsprovare. Det är inte alltid man kommer åt att skala upp och mäta. Jag har en på jobbet för just de tillfällena, annars kör jag med min Fluke-150(?)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.