Vad tror ni om detta? Gräsklipparen är en Stiga 45 SA OHV 140cc och drivningen fungerar inte. Spänner jag kabeln så händer inget, dvs handtaget fastnar. Kollar man undertill så finns bara en fjäder som inte är kopplat till någonting. Ska det inte sitta en lina som går genom fjädern och fäster till den svarta delen som är en bit ifrån? Har något trillat av?
 
  • Bild på undersidan av en gräsklippare med fokus på en fjäder och närliggande mekaniska delar, gräsrester syns, indikation på driftproblem.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
I iLogic skrev:
Vad tror ni om detta? Gräsklipparen är en Stiga 45 SA OHV 140cc och drivningen fungerar inte. Spänner jag kabeln så händer inget, dvs handtaget fastnar. Kollar man undertill så finns bara en fjäder som inte är kopplat till någonting. Ska det inte sitta en lina som går genom fjädern och fäster till den svarta delen som är en bit ifrån? Har något trillat av?
Svarar mig själv. Ja så var det, drivvajern hade släppt från växellådan. Var och jämförde med en ny idag.
 
  • Mekaniska komponenter och fjädrar inuti en växellåda där en drivvajer har lossnat.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
LullLull och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.