Hej

Någon som vet vad den här typen av skruv heter. Maskinskruv (försänkta) finns ju men dessa har mycket större skalle. Håller fast slitskyddsplywood på ett släp så den behöver vara galvad eller rostfri. M6
 
  • En hand håller en storhuvud skruv med M6-gänga, sannolikt för fastsättning av plywood.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Hand håller en M6 skruv med stor skalle, troligen för montage av slitskyddsplywood.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Mf6s
 
Men då är det med insexskalle
 
N nwin skrev:
MFT? Se t.ex. länk:
[länk]
Ja, såg inte att konan inte är rak :)
En sån är det ju :D
 
Jag tror den heter planförsänkt. Den du har är för stjärnmejsel men idag föredras torx.
Vid nyproduktion används TT (TapTite) självgängande skruv.
 
L Leif i Skåne skrev:
Jag tror den heter planförsänkt. Den du har är för stjärnmejsel men idag föredras torx.
Vid nyproduktion används TT (TapTite) självgängande skruv.
Nej, det där är en torx..
TapTite kräver ofta borr i lite annorlunda dimension.. standard m6= 5mm borr, taptite= 5,5mm
 
Tack för alla svar. Dessa tog jag bort från ett släp från -91 och inte helt oväntat satt några fast och behövde borras ut. Släpet är ett svetsat och galvat släp med ordentliga balkar. Det finns alltså redan hål (vissa dolda och andra öppna) med gängor vilka jag tänkte rensa med en tapp. Så nu är väll då frågan om det funkar med självgängande eller om jag skall satsa på maskingängat. Nya hål kanske hade varit bättre men tyvärr är redan hålen i slitskyddsplywooden borrade så skall jag göra någon förändring går jag nog upp i dimension istället.
 
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.