Hejsan,

Köpte nyligen diverse verktyg av märket "Stanley" som jag trodde var någon form av "mellankvalitetsmärke" men blev duktigt besviken.

Köpte:

- Måttband, 8 m (inga direkta synpunkter - det fungerar men inte mer)
- Smygvinkel (rena skämtet, hur hårt jag än drog åt vingmuttern, så nog f-n vred sig fanskapet vid minsta belastning/beröring)
- Kritsnöre (värsta Kalle Anka plasten, luckan för påfyllning gick knappt att öppna/stänga. Även i övrigt var den helkass).

Dessa verktyg kostade ca en 100-ing per styck. Enligt min uppfattning motsvarar de i kvalitet Biltemas billigaste motsvarigheter som jag hade kunnat köpa till ca 1/5 av priset.

Jag kommer i alla fall inte att köpa fler "Stanley" produkter.

Mvh/ Gladestone
 
Här är en bra (och dyr) smygvinkel deluxe, suverän att mäta vinkel på vindskivor med !

GetImage.asp

Hultafors Combivinkel..... :)
 
Finns en kopia på biltema för nästan inga pengar alls. Borde vara svårt att misslyckas med en kopiering av ett sånt verktyg.....
 
  • Gilla
Johanlundberg93
  • Laddar…
MrMagic skrev:
Finns en kopia på biltema för nästan inga pengar alls. Borde vara svårt att misslyckas med en kopiering av ett sånt verktyg.....

Säg inte det. Jag köpte en enmeters stållinjal på Biltema och den visade sig vara krokig, ungefär en dryg millimeter mitt på.
 
Allt går att misslyckas med... ;D

Har själv en Hultafors kombivinkel. Hur underbar som helst. Kostar visserligen men det betalar sig genom att den är exakt. Ställer du den på ett gradtal så är det så många grader i vinkel. Ställs den på 90 grader så är det 90 grader, även om man bara ställer baserat på skalan.

Skulle vara väldigt intressant att veta hur exakt Biltema varianten är, dvs ställa den med hjälp av skalan på 90 respektive 45 grader och se vad det verkligen blev.

Vad gäller stålskalor, LiMiT har hur exakta skalor som helst. Meter skalan är indelad på 0.5mm och mäter det den säger. Gör man fel med linjal som är korrekt så kan man ju inte skylla på verktyget... eller hur ::)
 
Dom stanley verktyg som jag har brukar fungera bra.
Jag hade på förra arbetet ett stanley måttband som blev ca 3 år innan jag var tvungen att byta det. Och då har det dagligen legat i fickan på arbetsbyxorna med härdade glasbitar,popnitar. och diverse annat.
Stanley är ju kända för sina brytbladsknivar som håller hur länge som helst och fungerar hur bra som helst.Och dom enda som kommer nära stanleys brytblad är solingen men deras kvalitet är ojämnare.
 
Har 2 Stanley brytbladsknivar som jag inte byter bort för något i världen. Massiva och med väldigt bra kvalitet.
Vissa av deras verktyg funkar prima dock tror jag att finkalibreringsverktyg skall köpas från rätt tillverkare.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.