Kvinna använder en Ryobi multiborste på en trädäck, närbild av borsthuvudet rengörande ytan.
Denna multiborste från Ryobi rengör enkelt en mängd olika hårda utomhusytor. Den tar bort mossa, smuts och ogräs och rengör trädäck, plattor och uppfarter. Det är smidigt och enkelt att byta tillbehör och den har ett justerbart, gummibelagt främre handtag och ett teleskopskaft för utmärkt komfort, inget mer knästående på hårda underlag! Denna multiborste är en del av ONE+systemet, och är kompatibel med alla maskiner från Ryobi 18V. Förutom multiborsten medföljer batteri 4,0Ah samt laddare 1,5 Amp/h.

Totalt värde: ca 2.500 kr

Så här tävlar du:
Allt du behöver göra är att svara på en fråga samt motivera varför just du borde vinna.
Fråga: Vilka två tillbehör kan du komplettera Multiborsten med?
Svaret hittar du här: https://se.ryobitools.eu

Posta ditt svar och din motivering i den här tråden. Vinnaren utses fredagen den 1 maj.
OBS: Vi förbehåller oss rätten att utse en ny vinnare om vinnaren ej kunnat nås inom två veckor.
-----------------------------------------------
Eventuell vinstskatt betalas av vinnaren.
Vinsten skickas till vinnaren direkt från Ryobi. Vi tackar Ryobi för att de sponsrar den här tävlingen.
 
  • Gilla
thomasse och 5 till
  • Laddar…
Jag tolkar det som att allroundborsten medföljer, det finns då också en trärengöringsborste samt soproller att komplettera med.

Vi har en massa sjöstensplattor som skulle behöva rengöras då vvi inte har någon högtryckstvätt, tror denna skulle göra susen. Den skulle även få tvätta altanen som vi inte tättat av på fyra år, det skulle verkligen behövas!
 
Trärengöringsborste och soproller.

Många fogar och ytor att göra rent, det tär på ryggen och knäna och tar helt sjukt mycket tid att göra för hand så en multiborste skulle underlätta enormt!
 
Dom tillbehör som finns är soproller och trärengöringsborste.

Den borde funka ypperligt att borsta bort gammal falu röd färg mef innan målning, så man slipper stå å borsta manuellt med en piasava... gör den inte det så behöver jag iaf nytt batteri till den övriga arsenalen av One+ verktygen som det slits rätt mycket på här hemma..
 
Eriksgatan
Multiborsten kan kompletteras med träborste och soproller utöver den medföljande allroundborsten.
Vinner vi, skulle den göra stor nytta för oss till att skrubba altandäcken eftersom den är lagom smal. Den rullande skrubborste vi köpte till högtryckstvätten är helt värdelös eftersom den är för bred så att den inte kommer ned med tillräckligt borsttryck i dalarna på altanbrädorna. Så vi får skrubba manuellt och det börjar bli för jobbigt för ryggen nu när vi har blivit äldre och har mer ont efter långa och hårda arbetsliv.
 
  • Gilla
chwi01
  • Laddar…
Trärengöringsborste och Soproller

jag älskar Ryobi grejer, pålitliga och snygga.
Men jag har inte råd att köpa allt på en gång med tanken på att jag nyligen köpt ett hus och och prioriterat gräsklipparen och trimmen.

det hade varit väldigt kul att vinna så att man får pushen att komplettera hela Ryobi serien.
 
J
Tillbehör: Trärengöringsborste och Soproller finns som extra tillbehör.
Motivering: Efter att ha rengjort altandäcket med vanlig rotborste och nära på bruten rygg som följd, så skulle en multiborste från Ryobi som hjälp göra jobbet mycket trivsammare nästa gång.
 
Man kan komplettera med Trärengöringsborste och Soproller.

Jag har många behov av denna multiborste. Har totalt 250 kvm plattor som jag skulle behöva rengöra och rensa ogräs mellan fogarna. Har försökt med högtryckstvätt men blir för mycket vatten och krångligt. Har även 60kvm garage med klinker inomhus som skulle behöva sig en lite mildare behandling där denna borste skulle funka fint med mjukare tryck. Och till sist har jag 2 barn som säkert skulle bli extra rena av denna borste efter att ha lekt i lerfältet, nu när badkaret gått sönder.

Är redan frälst i Ryobis 18v system, men fått köp-förbud på fler maskiner pga miljö och ekonomi. Därför helt perfekt om jag kan vinna denna, och bli en motiverad utvärderare inför grannarna.
 
D09
Dom tillbehör som finns är soproller och trärengöringsborste.

Bor på en naturtomt och det hade varit kul att testa denna på bergen som finns i dagen. Slipper man släpa fram högtrycken när mossa m.m ska bort.

Skulle inte det fungera så har jag 100m2 stenplattor och 40m2 altan som ska underhållas :)
 
Trärengöringsborste och soproller.

Det skulle vara en skön "OneUp" på grannens hängrännerensare :D
 
Trärengöringsborste och soproller.

Ägare av sjöstensplattor från 70-talet :crysmile:
 
Det finns även soproller och trärengöringsborste.

Nästan halva vår trädgård är dessvärre stenlagd, och än värre är att stenen inte är rengjord de senaste 15 åren uppskattningsvis. Istället för att slita ut ryggen på det kan jag tänka mig mycket roligare saker att göra med familjen. Den här skulle således uppskattas rejält!
 
Trärengöringsborste och soproller.

Har precis spenderat två dagar förra helgen med att rengöra stenläggningen med högtryckstvätten med ett rätt dåligt resultat. Helgen innan det användes till att rengöra altanen under två dagar. Inte nog med att ajg har en stor altan som går runt huset, den var alldeles grön efter att fåglar har suttit på hängrännorna och gödslat den (har aldrig varit med om något liknande). Jag funderar dessutom på att stenlägga parkeringen för att minska behovet av att rensa ogräs i grusgången, men då får man ju nya rengöringsproblem istället. Som ni märker så är denna fiffiga apparat precis det jag behöver för att våga gå vidare med ytterligare planläggningsprojekt på tomten, men framförallt för att för att förenkla rengöringen av den altan och stenläggning jag redan har.
 
Svar:
Trärengöringsborste och soproller

Motivering:
Nu när man inte på stan får klubba,
vad kan man då istället göra?
Vi har en altan och plattor att skrubba,
det har jag av sambon fått höra.

Det har genererat så mycket gnat,
öronen mina blir alldeles matta
Hon påstår att jag är alltför lat,
varför vill hon inte fatta?

Jag behöver nämligen en maskin,
ty ryggen är inte helt perfekt
Efter ett pass behövs nästan morfin,
för jag känner mig helt knäckt.

Vilken tur att ni en tävling har,
med en väldigt passande apparat.
Jag avslutar nu mitt svar,
med ett sista rim helt desperat.
 
  • Gilla
thomaslj och 1 till
  • Laddar…
Hejsan!
Svaret är Trärengöringsborste och soproller.

Jag tänkte direkt att detta är ett sådant där lyxverktyg som vi i familjen kanske inte lägger pengar på som nyblivna husägare. Men däremot väldigt gärna skulle vilja ha för att kunna underhålla vårt fina hus och framförallt spara lite tid och energi. Den tiden och energin som jag gärna istället lägger på mina underbara barn <3.
Hälsningar, Karolin
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.