Langbein
är det i ett hus till salu, nån som vet om det är bra och om de är störande?

 
:surprised: Mycket vansklig konstruktion = stor prutmån. :D
 
Langbein
Immobil skrev:
:surprised: Mycket vansklig konstruktion = stor prutmån. :D
Ojdå vi ska köpa dyrt, vad är problemet?
 
Platta tak lider ofta av stilla stående vatten.. = dåligt.

Ett tak ska inte vara en basäng utan vatten ska rinna av.

Är det dessutom en genomföring på det platta taket så ökar risken för läckage där..

Edit:
När ni blir tvungna att byta tak så kan ni inte välja vad ni vill heller.. Ofta är det enda alternativet Takpapp.. eller plåt.. beror på tak lutningen.. som inte brukar vara så mycket på ett platt tak ;)
 
Langbein
Per-Erik skrev:
Platta tak lider ofta av stilla stående vatten.. = dåligt.

Ett tak ska inte vara en basäng utan vatten ska rinna av.

Är det dessutom en genomföring på det platta taket så ökar risken för läckage där..

Edit:
När ni blir tvungna att byta tak så kan ni inte välja vad ni vill heller.. Ofta är det enda alternativet Takpapp.. eller plåt.. beror på tak lutningen..  som inte brukar vara så mycket på ett platt tak  ;)
Ja platta tak ville jag inte ha tills mitt andra höga läckte och jag inte vågade gå upp, samma i det vi bor nu, jag trivs inte på vanliga tak. Det som är på gång nu är givetvis inte helt platt, sluttade väl till brunnarna. Fördel jag kan gå upp själv och fixa det mesta tror jag, ägaren gick runt där i strumplästen när jag kollade.

Annars blir vanlig tak en dröm om det får plats på ett så fyrkantigt hus, så får man en vind också.
För vi tänkte bygga nytt hus senare och ha vanligt tak för att få en förrådsvind. Men man ska väl prova platt också innan man dör, helst inte av fall från det.
 
Det var ju faktiskt en utav dom bästa anledningarna till att just skaffa ett platt tak... :D :D ;D

 
Langbein
Per-Erik skrev:
Det var ju faktiskt en utav dom bästa anledningarna till att just skaffa ett platt tak...  :D :D ;D
Fast å andra sidan kan man inte skadas av ett tak man aldrig går upp på, drattar man över kanten på det platta kan inte heller va så bra men risken verkar liten :p
 
Lägg rostfritt på det platta taket. Svindyrt men ni behöver inte bekymra er mera under eran livstid. 8)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.