Detsamma till dig!! nu börjar ju den roliga årstiden.
 
Säsong nio på gång!!
 
Ja. Min har orginalbatteriet kvar. Helt otroligt. Kommer inte ihåg hur länge den gick men 1:45 har jag för mig per laddning förra året. Min Worx går in på sitt 8:e och båda har faktiskt fungerat jättebra. Worxens batteri måste bytas i år. det vet jag.
Trodde nog inte från början att dom skulle hålla så här länge. Gav nog 9k för indegon och 6k för worxen. Tycker att man fått valuta för pengarna.
 
Nån som vet ifall det skulle kunna gå att byta ut hjulmotorerna. Så trött på det höga ljudet/gnället.
 
Jag menar alltså byta ut hjulmotorerna till några andra som inte låter så mycket
 
Har aldrig hört någon göra det.
 
Det är väl planetväxlarna som låter? Det går nog inte att lösa så lätt utan en bra finmekanisk verkstad med CNC-maskiner.
 
Jaha då ska jag vara lite snäll mot min klippare och har precis beställt 2 nya framhjul med tillhörande skruvar samt 2 "trumpinnar" det är dom bakre stödpinnarna som lätt går sönder. Faktiskt det enda jag gjort med Indy på 8 år. 818kr för allt inkl. frakt.
Har funderat på om det va lönt men den funkar fortfarande jättebra så..........(vågar man väl inte säga högt)

framhjulen va så utslitna så axlarna va nästan till hälften nerslitna och plasthjulen hade alldeles för stora hål (slitna) vilken gör så att hjulen tar i underredet och har slitit bort halva skruvskallana som håller hjulen. trumpinnarna är inte nödvändiga o ha, men jag va på kel humör med min lille indy....
 
  • Gilla
Martinbj
  • Laddar…
tjena,
Min har precis gått en vecka. Ny tallrik och nya knivar blev årets uppgradering.
Förra året ramlade framjulet av och axeln var nersliten en bra bit.
Men med borrmaskin och en saxpinne fick den gå resten av säsongen.

Var köpte du framhjulen från? Antar att inköp av nya till våran är ett par månader bort.
 
Här blev årets uppgradering nya bakhjul. "Plastshimsen" var bortslitna, men på de nya är det metallinlägg, så de ska nog hålla. Bytte dem faktiskt i slutet av förra säsongen. Köpte från Clas Ohlson. I övrigt en grundlig rengöring och nya knivar. Nionde säsongen som börjar nu. Har trimmat kanttråden litet. Fanns ett par ställen han gärna ville parkera.
 
Eriksgatan
OT: Hej kompisar! Så roligt att "liken" lever och att Bosch uppfyller 10 års-regeln om att kunna få tag i reservdelar. Trodde ärligt talat att de oskyddade kretskorten aldrig skulle överleva med tanke på allt gräsklipp som byggs upp och förmultnar till kompost på dem.Men det kanske bor en daggmask där vid namn MeanMaggot som putsar och håller rent? :rofl:
(Den OT klipparen jag själv tvingades byta till efter att den 8:e Indegon lagt hjulen i vädret har också lirat fint utan något enda stopp sedan 2016-09-12).
.
 
Hello. Kul o höra av dig Eriksgatan! Ja vem trodde att dom skulle hålla så här länge! Från början tänkte jag att 3-4 år skulle vara troligt men det blev längre.
 
  • Gilla
F1Alex
  • Laddar…
Jag hade hoppats att Bosch skulle släppa sina nya större modeller inför den här säsongen, så man kanske hade kunnat få sin Indego 1200 utbytt till en sådan på garanti.
Om jag minns rätt så var det Bosch själva som hintade om nya modeller på det tyska Indego-forumet för ett bra tag sen.
 
Så här slitna va mina framdäck. Hade slitit på underredet och skruvskallen nästan bortslipad. Axel och hjul väldigt slitna. Den är som sagt inne på sitt 8 år. Så det är ok.
 
  • Närbild på slitna delar av ett fordon, inklusive en nästan bortslipad skruvskalle och slitna axeldelar.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
M J
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.