Jag har tagit över ett litet torp i Dalarna som funnits i släkten sedan 1940 talet då min kära mors farfar fick denna tomt som tack för att han tydligen gjort ett bra jobb som bilmekaniker! Som ung tillbringade jag en del av sommarloven här och dessa ljuva sommarminnen inte bara förpliktar att ta vara på detta smultronställe och skapa ett framtida året runt boende och något att lämna vidare till barn och eventuella barnbarn :) Jag har alltid haft en dragning och en hemlig dröm att bli bygga & snickra men har aldrig kunnat förverkliga detta förrän nu. Men eftersom jag minimal erfarenhet och ingen utbildning så hoppas jag mycket på Byggahus formuet och alla ni duktiga människor som jag sett gett hjälpsamma kommentarer till andra! Jag har precis fått strandskydddispens från Kommunen och hoppas inte Länstyrelsen har något att erindra så jag kan börja förverkliga planerna som jag skapat i Floorplanner. Jag har även startat en You Tube kanal där jag redan lagt upp lite videos på tjuvstarten som vi var tvungna att göra på grund av att hästmyror ätit sig igen en hel vägg! Kul om du vill följa utvecklingen av planerna och alla bra tips som jag hoppas få på detta formum efter hand som frågeställningarna dyker upp :)
Men först av allt väntar ett höftbyte i April så i början får jag väl peka med kryckorna vad som skall göras!
Följ gärna renoveringen av Our Wilderness Paradise https://www.youtube.com/channel/UCuF9nIv2gNel3GH8eaIMeZg?view_as=subscriber
Hej så länge från Joachim i Falun
 
  • Svartvit bild på ett äldre torp i Dalarna med en man sittande framför.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • 3D-rendering av ett renoverat torp med uteplats, möbler, grill och trädgård.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Collage av ett rött torp i Dalarna genom årstiderna, omgivet av skog och sjö, med renoveringsarbete på gång.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Datorgenererad bild av ett framtida moderniserat torp, med uteplats, möbler och grönska.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • 3D-rendering av ett planerat utomhuskök med tak, integrerad grill och matplats.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Datorskapad illustration av ett modernt tvåvåningshus med terrass, carport och trädgård vid vattnet, i en byggprojektsplanering.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • 3D-rendering av ett modernt tvåvåningshus med terrass och utemöbler, planerat för renovering i Dalarna.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Susanne Marie och 1 till
  • Laddar…
L
Hej och välkommen Joachim,

Vilket spännande äventyr och vad kul att du vill dela med dig! Det ska bli spännande att följa :)
 
  • Gilla
Lofjärden
  • Laddar…
L Lärospånet skrev:
Hej och välkommen Joachim,

Vilket spännande äventyr och vad kul att du vill dela med dig! Det ska bli spännande att följa :)
Tack för dom välkomnande raderna :)
Mvh Joachim
 
  • Gilla
Lärospånet
  • Laddar…
Hur har det gått med projektet, är det långt kvar innan det ser ut som prospekt-bilderna? ;)
 
  • Gilla
Lofjärden
  • Laddar…
Tack för att du hörde av dig Det går framåt men långsamt men nu är jag på plats 24/7 så förhoppningsvis så skall väl iaf något bli klart Det är många presseningar med material kvar men framåt hösten kanske utbyggnaden båthus samt friggebon kan bli klaraDu kan följa renoveringen på sociala medier under OurWildernessParadise där uppdaterar jag kontinuerligt
 
  • Pågående bygge av träkonstruktion med presenningar och skogsbakgrund.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Halvfärdigt utbyggt rött hus med presenningar och byggmaterial omkring i skogsmiljö.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Byggplats vid sjökant med pågående utbyggnad av båthus och presenningar över material.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Paula76a och 1 till
  • Laddar…
Lofjärden Lofjärden skrev:
Tack för att du hörde av dig Det går framåt men långsamt men nu är jag på plats 24/7 så förhoppningsvis så skall väl iaf något bli klart Det är många presseningar med material kvar men framåt hösten kanske utbyggnaden båthus samt friggebon kan bli klaraDu kan följa renoveringen på sociala medier under OurWildernessParadise där uppdaterar jag kontinuerligt
Häftigt, snyggt jobbat.
 
  • Gilla
Lofjärden
  • Laddar…
Vedspisen Vedspisen skrev:
Häftigt, snyggt jobbat.
Tack
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.