hejsan,

behöver lite hjälp av er kunniga!
Kunde hitta ett schablonvärde om att en fönsterkupa idag kunde gå på 130 000:- styck. låter mycket men det stämmer säkert.
Försöker hitta vad det kostade på slutet av 80-talet. någon som vet, som kanske t.o.m har utfört det själva på ert hus? i detta fallet rörde det sig om 5 fönsterkupor. Se bifogade ritningar.
 
  • Ritningar av ett tvåvåningshus med markerade fönsterkupor och detaljerade planritningar.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Arkitektritningar av ett hus med fönsterkupor, sektioner och fasadvyer.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Tror att det är nästan omöjligt att sätta ett shablonpris. Det beror väldigt mycket på hur taket är konstruerat.

Vad är syftet?

Om det handlar om avdrag från reavinsten i en deklaration, så behöver du antingen ha kvitton, eller uppskatta materialkostnaden, du får inte avdrag för kvittolös arbetskostnad.
 
H hempularen skrev:
Tror att det är nästan omöjligt att sätta ett shablonpris. Det beror väldigt mycket på hur taket är konstruerat.

Vad är syftet?

Om det handlar om avdrag från reavinsten i en deklaration, så behöver du antingen ha kvitton, eller uppskatta materialkostnaden, du får inte avdrag för kvittolös arbetskostnad.

Eventuellt är där ett kvitto i den enorma högen som kan tillhöra just denna byggnationen. Men jo det är så det är, man ärver ju avdragsrätt och detta är i 2a ledet nu. Mycket att reda ut med andra ord.

Vi har tänkt , efter mäklarens inrådan, att göra ett öppet yrkande, som jag förstod det kunde man försöka ta hela kitet då men det kan jag såklart ha missuppfattat.

Appropå ditt svar, så är det dessutom tre olika tak, är tre små gathus som slogs ihop till ett. Kan vara samma uppbyggnad men jag vet iaf att mittendelen är lite lite högre än de andra två delarna.
 
C Chilly_J skrev:
Eventuellt är där ett kvitto i den enorma högen som kan tillhöra just denna byggnationen. Men jo det är så det är, man ärver ju avdragsrätt och detta är i 2a ledet nu. Mycket att reda ut med andra ord.

Vi har tänkt , efter mäklarens inrådan, att göra ett öppet yrkande, som jag förstod det kunde man försöka ta hela kitet då men det kan jag såklart ha missuppfattat.

Appropå ditt svar, så är det dessutom tre olika tak, är tre små gathus som slogs ihop till ett. Kan vara samma uppbyggnad men jag vet iaf att mittendelen är lite lite högre än de andra två delarna.
Här kommer en extremt fult bild men som gick fort att göra.
 
  • Enkel skiss av ett hus med person vid skrivbord och en röd tillbyggnad.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.