Tjenare!
Sitter hemma på kammaren och ritar och räknar på vårat nya hus.
Det dröjer några veckor innan jag kommer i kontakt med våran konstruktör, så jag testar er på lite simpla konstruktionstekninska lösningar...
lite fakta.
snözon 1,5 , dubbelfalsad takplåt som takbeklädnad, spävidd ca 7m, ca 14graders lutning....

min fråga!

när jag kommer till dom olika dimesioneringverktygen hos takstolstillvärkarna så kommer den irriterande frågan om bärande innervägg upp >:( (se B3 på bild)...
Rätta mig om jag har fel men visst måste det finnas någon tillväekare eller dim.värktyg som kan skippa den där fåniga bärande innerväggen???

någon som har liknande tak får gjärna berätta om sin (ca.) dimesioner.

tackar på förhand
/ Gustav
 
  • Pulpettakstol.GIF
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Du kan juh skippa fackverket genom att använda en limträbalk. Dimensionen för dina 7meter bör ligga på 315--360X90mm
 
Jag kan absolut inget om konstruktion men tittade på våra ritningar (pulpettak) och här ser du ett tvärsnitt av vardagsrummet som är 7,2 m utvändigt och 6,6 m invändigt och ingen bärande vägg!
/FlitigaLisa
 
FlitigaLisa FlitigaLisa skrev:
Jag kan absolut inget om konstruktion men tittade på våra ritningar (pulpettak) och här ser du ett tvärsnitt av vardagsrummet som är 7,2 m utvändigt och 6,6 m invändigt och ingen bärande vägg!
/FlitigaLisa
Supertalang inlägg jag rotat upp men du råkar inte ha ritningen? Kan inte se den.
 
  • Gilla
Soldan
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.