Är Elbi varumärke samma hydropress som jag sett heter Beulco? Frågar eftersom jag antagligen behöver byta gummiblåsan, pga. pulserande tryck i kranarna.
Mvh. Leosvan. Informationsetikett på en röd Elbi hydropress med tekniska specifikationer inklusive modell AF 100 liters.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Jag hade pulserande tryck men fyllde på luft 1,8 bar med öppen kran och avstängd el. Det har funkat perfekt i 2 v. Tänkte byta blåsa men testa du med.
 
Om gummiblåsan är sönder, kommer det vatten när du trycker på ventilen där du fyller på luft.
 
  • Gilla
Petteri Koste
  • Laddar…
Immobil Immobil skrev:
Om gummiblåsan är sönder, kommer det vatten när du trycker på ventilen där du fyller på luft.
Ok. Det kommer inget vatten ur ventilen, så blåsan verkar vara hel.
Blåste ur allt vatten med kompressor. Efter det är flödet mycket jämnare.
Men egentligen var min första fråga, huruvida dessa två, olikt namngivna kärl är identiska?
Mvh. Leosvanen
 
Samma som med TV-apparater, en tillverkare flera namn , se bara på Opel , vivaro/peugoett/ nissan e.t.c. tillverkas ( tillverkades ) i samma fabrik i England
 
J jonaserik skrev:
Samma som med TV-apparater, en tillverkare flera namn , se bara på Opel , vivaro/peugoett/ nissan e.t.c. tillverkas ( tillverkades ) i samma fabrik i England
Tack för din kommentar. Bra att dom är identiska.
 
Leosvanen Leosvanen skrev:
Tack för din kommentar. Bra att dom är identiska
Kanske inte direkt tdentiska, men funktionsmässigt är dom lika alla hydropresser, går inte att göra dom specielt olika invändigt, det är bara wellmate ( är i glasfiber ) som inte har blåsa i sig.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.