Hej!

Jag byggde en altantak förra sommaren och det som aldrig blev gjort är ju montera en droppbleck då jag inte visste hur jag skulle lösa det.
Har ni någon idé?
Detta är en bostadsrätt och fasaden är grannens radhus, har ingen aning hur det ser ut bakom panelerna.

Mvh Dana
 
  • Altantak i trä utan monterad droppbleck vid fasaden av grannens radhus.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Jag har en liknande situation själv men resonerar som så här: behövs verkligen ett ytterligare droppbleck när det redan finns ett ovanför, visserligen inte i direkt anslutning till altantaket men med samma funktion som man vill ha.
Och vad gör det om vattnet från droppblecket som syns fortsätter ner för fasaden istället för altantaket?

Poängen är att för att få till det där bra så lär det kosta mycket mer än vad effekten man vill åt är värd?
 
Det kommer ju in vatten när det regnar. Min tanke är att få det tätt för jag ska ha matta i mitt ute rum. Man får nog kapa snett och ta en spikläkt bakom sen ta en droppbleck
 
Hej! Hur lös
Luc Reiner Verkstadsteknikern skrev:
Jag har en liknande situation själv men resonerar som så här: behövs verkligen ett ytterligare droppbleck när det redan finns ett ovanför, visserligen inte i direkt anslutning till altantaket men med samma funktion som man vill ha.
Och vad gör det om vattnet från droppblecket som syns fortsätter ner för fasaden istället för altantaket?

Poängen är att för att få till det där bra så lär det kosta mycket mer än vad effekten man vill åt är värd?
Hej!
Hur löste du det?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.