Langbein
Ska fråga BN här men tills dess, vet någon om man får ha ett Poolhus som sidobyggnad när det får vara "garage/förråd"?
 
Vet inte, men tycker det låter som en smart lösning, som ett isolerat uterum med mycket fönster och pool. Fixar du det så tipsa mig!
Vårt uterum är föresten en bit under marken och vi har haft översvämning där, men som tur var kom det inte in vatten i huset eller i syllarna.
 
Langbein
pillan71 skrev:
Vet inte, men tycker det låter som en smart lösning, som ett isolerat uterum med mycket fönster och pool. Fixar du det så tipsa mig!
Vårt uterum är föresten en bit under marken och vi har haft översvämning där, men som tur var kom det inte in vatten i huset eller i syllarna.
Nej det kommer nog att räknas som bostad sa de idag, Kompletteringsbyggnad ska vara förråd/garage. Jantelagen tar nog emot också för dem. Vi har bara sett ett snyggt utbyggt poolrum i Djursholms Ekeby till salu på bild, så hade de sovrum ovanpå. Men fel planlösning utan garage och något dyrt.
Som en utepool med hus på och dörrar rakt ut i naturen. Närmaste vi hittat som det var en del av ett atriumhus i Tyresö.

För att göra som Bn vill ska vi klämma in oss med 6 rok och pool i ett plan på 150 kvm, det blir nog trångt, man kanske måste fuska och lura dom lite förr eller senare om möjligt, folk gör ju bostäder av garage har jag sett:p
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.