Har spelat in lite från tomten nu och var även in till grannen och enligt henne låter det inget alls inne och ute tänker hon inte på det. Vi räknade decibelen då som kom upp i ungefär 55-58 dB. Dock åker typ ingen där på natten.
 
Här finns en tunnel och cyklar man under den tunneln och följer vägen rakt fram något minut så kommer man till skolan. Lekplatsen ligger innan skolan.
 
  • Grusväg som leder mot en tunnel med träd runt omkring under en solig dag.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Bengt Larsson
  • Laddar…
Ser ändå helt okej ut
 
  • Gilla
[SKPG]Zamora
  • Laddar…
Ja alltså så nära gatan är det inte och när träden har löv på sommaren så kommer vår tomt knappt synas från vägen.
 
Lite livat kan vi ju givetvis ta från omgivningen. Vill inte ha det jätte tyst heller. Lägger till lite bilder till. Går ju tyvärr en vattenränna på sidan av huset
 
  • Två personer undersöker en öppen mark med träd och buskage vid sidan av ett hus.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Trädgård med vattenränna, träd och vissna växter, nära en väg bakom några träd.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Rödmålat hus med plåttak och vattenränna omgivet av träd och vissnat gräs.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Här kommer bild på den vattenrännan.
 
  • Vattenränna synlig bakom grenar med en bro och metallstaket i bakgrunden.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Staffans2000
E Enholm85 skrev:
Går ju tyvärr en vattenränna på sidan av huset
Tyvärr.
Vad är det för fel med den?
 
Nej bara att det kanske ser lite slitet ut haha är ju rätt bortskämd nu med jätte fina omgivningar dock passar det inte oss.
 
Ladan kommer alltså rivas och ungefär där kommer vårt hus att stå och så garaget innan huset.
 
Du verkar ju ha bestämt dig. Så våra synpunkter spelar nog ingen roll men jag undrar en sak, hur ser din man på det hela? Är ni överens om att sälja och bygga nytt?
 
  • Gilla
Jonatan79
  • Laddar…
Ja vi bägge vill sälja och bygga nytt. Vi hade ju hittat denna tomt för ett tag sen men strök den för att vi trodde det skulle vara livat plus att det var svårt att få till det huset vi ville ha på tomten på grund av prickad mark. Men då plötsligt sa min man att vi kanske skulle kunna bygga ett rakt lite mindre hus på denna tomt så han tog upp hela idén igen.
 
Ja, har ni bestämt er så är det väl bara att sätta igång. Börja med att sätta ut nuvarande hus till försäljning så ni vet att finansieringen av nybygget är klart. Banken lär ni ju också kontakta så att inte de ser några hinder med att ni vill börja bygga. Tänk på att det, med tanke på rådande läge, kan ta en stund att hitta en köpare som ju också kan oroa sig över om det är köpläge eller inte.
 
  • Gilla
Enholm85
  • Laddar…
Banken är det klart med och det gick bra trots att jag studerar. Ska bara lämna in lite papper och så till dom och förhandsvärderingen som de säkert kommer bli mycket nöjda med. Vårt hus kommer ut som kommande försäljning denna vecka (tog bilder för någon månad sedan)

Har satt upp oss på lägenhetskö och har faktiskt blivit erbjudna lägenheter men det blir för nära inpå så vi var tvungna att tacka nej.

Vårt hus tror jag inte kommer bli svårsålt då det ligger i ett kanon läge med allt som behövs. Men dock kommer vi behöva sälja för 250 000 mer än utgångspriset men det tror jag inte heller blir något problem.
 
Jag tänker att din kluvenhet mest beror på att ni precis nyss byggt nytt och ska bygga nytt igen. Diskussionerna här har fått dig att tänka igenom beslutet, och nu känns det rätt.


(morsan är kurator förresten ;))
 
Ja det är ju så plus att folk kommer tycka man är dumma i huvudet som flyttar från vår barngata haha. Vi har flyttat väldigt mycket och tänker väldigt mycket på hur detta påverkar barnen. Lär ju mellanlanda i lägenhet oxå så blir två flyttar upp ett år. Innan vi byggde detta hus flyttade vi tre gånger på ett år behövde mellanlanda i lägenhet då oxå och då blev det två flyttar på två veckor för det klaffade inte.
 
  • Gilla
Anna_H
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.