Hej.

Ny på detta men full av frågor.
Någon här som har erfarenhet av WorldZeneca Trading Group:s timmerhus?
 
X-modeller:
Uppvärmning sker med vattenburen värme och värmepump. Dessutom ingår ett mer omfattande maskin- och utrustningspaket. Tag kontakt med din WorldZeneca-säljare för detaljerad information.

8.950.- inkl.moms & frakt
Hmm, låter billigt... Är det ett kvm-pris tro?!
 
Hehe, ja det var nog för likt för att vara en slump... Plagiat eller samma firma?! ???
 
Nog för att jag är paranoid, men vad ser man för likheter??? ???
 
Göran skrev:
Nog för att jag är paranoid, men vad ser man för likheter??? ???
Klicka på fliken "husprogram" på Älvsbyhus hemsida så ser du den slående likheten i text och bild! ;)
 
Enligt UC Select finns inget företagsnamn med WorldZeneca reggat. Bolaget går säkert under annat namn men själva namnet gör en misstänksam.

Mobilnumret är inte reggat = kontantkort och firmatelefonen går till en av privatpersonerna på kontaktlistan.

Sålunda har man inte mycket att gå på = stay away tills de kan visa lite goda referenser och ett officiellt svenskt bokslut.

EDIT: Bolaget är reggat i England, hemsida: http://www.worldzeneca.com
 
ulan skrev:
Hmm, låter billigt... Är det ett kvm-pris tro?!
Så som de skrivit gäller det fullt färdigt hus vilket måste vara billigast i Sverige. Eftersom man måste stå för sina erbjudanden så kan de få det svettigt med kundtillströmning framöver.... ;)
 
Calle Anka skrev:
Så som de skrivit gäller det fullt färdigt hus vilket måste vara billigast i Sverige. Eftersom man måste stå för sina erbjudanden så kan de få det svettigt med kundtillströmning framöver.... ;)
Ja är det så, får jag nog byta husleverantör nu i sista sekund!! :D
 
Tackar för den grundliga utvärderingen av företaget, kanske inte det bästa företaget att välja för nybygget. Någon med tips på annan "timmerbyggare".
 
Jocken skrev:
Tackar för den grundliga utvärderingen av företaget, kanske inte det bästa företaget att välja för nybygget. Någon med tips på annan "timmerbyggare".
Det finns en del, tror att Baltic Pool bygger, de annonserar här på forumet. http://www.balticpool.com/startsida_swe.htm
 
Såg att de hade en annons på blocket med felstavningar och annat underligt.

Seriöst?

Ingen aning.
 
Vi ska nog bygga med Vuokatti timmerhus.
http://www.vuokattitalot.fi/

Säljaren heter Lilja Levlin och sitter i Strängnäs. Vi har inte börjat ännu, men bygglovshandlingarna ska in på tisdag.
Kan inte säga om dom är bra eller dåliga men säljaren ger i alla fall ett bra intryck och är hjälpsam. (typ återkommer när hon sagt det osv.. vilket inte verkar vara så vanligt i deras branch)
 
Älvsbyhus huvudkontor har idag kontaktat en av direktörerna bakom WorldZeneca. Man gav följande anbud:

- Ta genast bort bilderna och texten som ni stulit från oss, så låter vi bli att stämma er

Därför ser några av WorldZeneca´s hus tillsalu annorlunda ut idag. :D

Jag kan för övrigt meddela att WorldZeneca i höstas blev anmält hos polisen i Eksjö av en arg och mycket ledsen kund. Kunden hade - i förskott - betalat för ett hus som aldrig kom...
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.