Hej!
Nu kanske det kommer ett riktigt dåligt inlägg men skall försöka förklara vad jag är ute efter.

Jag vill ha en slang ifrån mitt vattenuttag ut till mitt bevattningssystem utan en massa klickfunktioner! Allt skall va fastskruvat så att läckage minimeras.

Bevattningssystemet är en mix av garden och rainbird. Själva systemet har en 1/2” gänga. Tror jag har samma utifrån väggen men har säkert fel :).
 
Tittar på exakt samma. Just nu är jag av lathet mest inne på att köpa gardenas system. Vad jag förstår är det 25mm pemslang med snabbkopplingar för att förgrena och koppla på utkastare, matas med 3/4" slang från lämplig utkastare.

Det går ju fint antagligen att bygga eget med pemslang och kopplingar från byggvaruhusen/rinkaby, men jag ids inte reda ut gängor och annat. Det slutar alltid med att jag sitter med något som är felgängat.
 
  • Gilla
AndersL83
  • Laddar…
Lite på samma där. Skulle vilja ha ett kit :)
 
Byggvaruhusen har något som kallas PEM-kopplingar av allehanda varianter. Det är en sorts klämringskopplingar till just PEM-rör som man spänner fast. Samma grejor sitter ofta på inkommande vatten som kommer i ett PEM-rör. Så det är grejor som håller!

Sen är det kanske enklare kvalitet på byggvaruhusen, gardena har sådana men man kan ju även kolla rinkabyrör exempelvis.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.