Kikar på högtryckstvätt och har alltid gillat Kränzle, verkar vara kvalitet. Hittade en med 1kw motor, och ett maxtryck på 80bar. Det är dock väldigt mycket lägre än tex. Kräver k7 som jag prövat innan. Men det är ändå 540l/Tim jämfört med kärchers 600l. Dock är kärchern på 180bar. Är det så att dom mäter på olika sätt?

Kommer kränzlen duga till att spola altan, stenplattor och liknande? Eller är den för klen?
 
Bar är bar så nej de ska stämma de värdena som anges. En på jag skulle inte köpt den 80 bar till det du ska andvända... utan den med 180..
 
Men har hört att det kan mätas på olika sätt?
 
Avgörande oavsett är motoreffekten, 1kw kommer man inte långt med.
80bar är helt OK om den levererar 900l+/min, så det hänger alltid ihop på olika sätt.

Finns en tråd om Kränzle där effekt, vattenvolym och teoretiska tryck gås igenom, borde gå att googla fram och se mer info där.
 
C corre skrev:
Avgörande oavsett är motoreffekten, 1kw kommer man inte långt med.
80bar är helt OK om den levererar 900l+/min, så det hänger alltid ihop på olika sätt.

Finns en tråd om Kränzle där effekt, vattenvolym och teoretiska tryck gås igenom, borde gå att googla fram och se mer info där.
Den har nog jag skrivit. Jag letar...

Kan det vara det här inlägget?
https://www.byggahus.se/forum/threa...ett-fraga-kraenzle.210835/page-2#post-1740578
 
Blev en Kärcher K5 Full Control. Det får duga :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.