Har nån lyckats få en kalkyl på hus från k-rauta i Norrbotten? Min sambo och jag som bor i Sthlms-området hörde talas om husen k-rauta tillhandahöll från Finland som verkade vara väldigt prisvärda och bad därför om en kalkyl från dom. Trots att de lovade att skicka kalkyl och trots att vi ringt åtskilliga gånger och även försökt träffa säljaren personligen så har det inte hänt nåt. Det slutade med att säljaren skyllde på att han inte kunde göra beräkningar för Sthlms-området fast han tidigare inte sagt nåt om detta. Jag blev irriterad och ringde till kontoret i Finland och lovades då en kalkyl därifrån. Gissa om det dök upp någon?! Husen är väldigt populära och jag har hört talas om folk i Norrbotten som byggt hus från dom. Det blev fina hus, men de var tydligen jobbiga att ha att göra med under själva husbygget också. Jag är nyfiken på om nån annan boende nån annanstans än i Norrbotten lyckats få nån kalkyl eller t o m byggt hus m h a k-rauta och få höra hur allt fungerat.
 
Underbara dusch och bastuutrymmen! Men varför ligger toaletterna så off? Eller ser jag fel?
/U
 
abcd skrev:
Har nån lyckats få en kalkyl på hus från k-rauta i Norrbotten? Min sambo och jag som bor i Sthlms-området hörde talas om husen k-rauta tillhandahöll från Finland som verkade vara väldigt prisvärda och bad därför om en kalkyl från dom. Trots att de lovade att skicka kalkyl och trots att vi ringt åtskilliga gånger och även försökt träffa säljaren personligen så har det inte hänt nåt. Det slutade med att säljaren skyllde på att han inte kunde göra beräkningar för Sthlms-området fast han tidigare inte sagt nåt om detta. Jag blev irriterad och ringde till kontoret i Finland och lovades då en kalkyl därifrån. Gissa om det dök upp någon?! Husen är väldigt populära och jag har hört talas om folk i Norrbotten som byggt hus från dom. Det blev fina hus, men de var tydligen jobbiga att ha att göra med under själva husbygget också. Jag är nyfiken på om nån annan boende nån annanstans än i Norrbotten lyckats få nån kalkyl eller t o m byggt hus m h a k-rauta och få höra hur allt fungerat.
Hej abcd, ring till Jukka-talos representant på åland istället (se nedan), han är en trevlig prick som gärna säljer hus till sverige.

Jag och Visa Kontinen har haft kontakt tidigare angåede eventuellt husköp, men det blev ingen affär då jag väljer att bygga lösvirke i egen regi istället.

Annars ligger nog Jukka-talos hus omkring 200-300 tkr billigare än motsvarande svenska tillverkares.


Konttinen Visa
Västerviksvägen 39
22410 Godby
GSM 045 7560 4822
visa.konttinen@jukkatalo.fi
http://www.jukkatalo.fi (obs! finsk text)

 
Det här tycker jag är intressant, för mina släktingar i Finland som bygger hus menar på att det är många i Finland som köper hus från Sverige för att det är billigare (tror att det är Älvsbyhus de har nämnt). :)

Jag har inte fördjupat mig i denna fråga, så jag vet inte.

Hälsn.
Mariana
 
Se där ja, älvsbyhus har ju också säljare/kontor i finland, även en finsk hemsida med priser (http://www.alvsbytalo.fi). Jukka-talos priser jämför jag med svenska mellanklassen,typ modulent, trivselhus, a-hus mm.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.