Hej,

Vi ska bygga ett förråd under trappan och ska ha träregel mot marmorgolv. Hur sätter man fast en träregel mot marmorgolv?
Tacksamt för svar!
 
  • Träregel placerad längs med marmorgolv vid basen av en vit trappa, förberedelse för förrådsbygge.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Limma! Något bygglim pl 2/4/600 vet imte vilket som är bäst här. Tänk på att marmor inte gillar sura grejer. Så högt ph på limmet är bra om du vill kunna ta bort det utan för fula märken.
 
  • Gilla
Nadieh.b
  • Laddar…
Något sättlim hade jag använt. Finns mängder av olika. Brukar rekommendera Casco Superfix eller Xtremefix om man får tag på det.
 
  • Gilla
Nadieh.b
  • Laddar…
Dubbelhäftande tejp.
 
  • Gilla
Luddis_1 och 1 till
  • Laddar…
F falkn skrev:
Något sättlim hade jag använt. Finns mängder av olika. Brukar rekommendera Casco Superfix eller Xtremefix om man får tag på det.
Tack! Är Superfixen "snäll" mot marmor?
 
Nej, det tror jag inte. Är det så att ni vill kunna ta bort detta i framtiden? Då hade jag satt den med dubbelhäftande tejp.
 
  • Gilla
SvanteC
  • Laddar…
Behöver regeln ens fästas? I många fall räcker det med en eller två platta gummilister för lite extra friktion.
 
  • Gilla
SvanteC
  • Laddar…
Om du inte vill fästa något i marmor så kan du bygga en ram som är under skåpen som sen fäst i väggen?
 
L Lopex skrev:
Om du inte vill fästa något i marmor så kan du bygga en ram som är under skåpen som sen fäst i väggen?
Så gjorde vi när det smälldes upp inbyggda garderober på originalgolv från 1800-talet. Reglarna vilar på golvet och hela ramen är skruvad i väggen istället.
 
tackar för allas svar:) . Vi fäste det med PL400.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.