Hej!

Jag och en kompis håller på att utforma ett kollektivboende som vårat exjobb och som en del av det ville vi göra en liten undersökning där vi tar reda på folks inställning till boendeformen. Vi skulle vara väldigt tacksamma om ni ville svara på vår korta enkät, det tar bara någon minut att fylla i den!

Enkäten är helt anonym och vi kräver ingen mailadress eller nåt sånt.

Här är länken till Google formuläret: https://docs.google.com/forms/d/e/1...nnWToLgHMXfkexszNxAT2nCA/viewform?usp=sf_link

Tack så mycket!
 
Jag svarade inte på hela formuläret. Men några kommentarer.

Många har bostäder över 100kvadrat.
”Sambos” bör ersättas av ”par” för att även inkludera gifta mm.

Jag bodde ”kollektivt” som student och trivdes bra med det. För tillfället det inte aktuellt.

Men en väldigt viktig faktor är vad det är för folk men delar boende med. Men inte enligt de kategorier ni listat. Det handlar om att det behöver mara människor som accepterar varandra och tar tillräckligt ansvar för det gemensamma. Sedan om det är studenter, pensionärer eller barnfamiljer är nog inte särskilt viktigt. Även om jag bara har erfarenhet av att bo med andra studenter.
 
D Daniel 109 skrev:
Jag svarade inte på hela formuläret. Men några kommentarer.

Många har bostäder över 100kvadrat.
”Sambos” bör ersättas av ”par” för att även inkludera gifta mm.

Jag bodde ”kollektivt” som student och trivdes bra med det. För tillfället det inte aktuellt.

Men en väldigt viktig faktor är vad det är för folk men delar boende med. Men inte enligt de kategorier ni listat. Det handlar om att det behöver mara människor som accepterar varandra och tar tillräckligt ansvar för det gemensamma. Sedan om det är studenter, pensionärer eller barnfamiljer är nog inte särskilt viktigt. Även om jag bara har erfarenhet av att bo med andra studenter.
Tack så mycket för svaret Daniel! Ändrar lite i vår enkät direkt nu efter det du tog upp i ditt inlägg angående yta. Angående kategorierna vi listat upp så kommer vi förhålla oss till det i resten av vårt arbete.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.