Hej! Håller på att byta tak i badrum och det sitter 3 dosor i taket...
Jag ska sätta in downlights i det nya taket och vill inte ha 3 fula
täcklock i det nya taket... Så min fråga är om man kan sätta det nya taket utan att göra hål för dosorna.. bygga för dom helt enkelt?
Mvh Uffe
 
Bara om du "tömmer" dom så att det inte finns ledningar i dosorna som används. När det i framtiden blir nått fel så att man måste dra om någon tråd måste man ha tillgång till kopplinspunkterna. Bygger du för dem så är det omöjligt att hitta dom utan att riva hela taket.
 
Mats-S
Det bör väl var OK om du inte har några kopplingar där, dvs drar elledningarna oskarvade direkt till slutmålet
 
Hej Jo en av dosorna har jag dragit ström fram till mina downlights så jag det finns ström i alla dosorna
 
E elmont skrev:
Bara om du "tömmer" dom så att det inte finns ledningar i dosorna som används. När det i framtiden blir nått fel så att man måste dra om någon tråd måste man ha tillgång till kopplinspunkterna. Bygger du för dem så är det omöjligt att hitta dom utan att riva hela taket.
Okej Jag fattar men då gar jag så att jag river bort och spar bara en dosa där ifrån jag tar ström till mina downlights.
Tack
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.