Jag har ett Alexor larm med en WT5500 enhet.
Sedan en tid tillbaka har jag ett fel i systemet som heter enligt displayen Larmsändare - Ingen täckning.
Samt ett larm som heter Service krävs - Batterifel.

När jag startar larmet när jag åker hemifrån så verkar det fungera som det ska.

Första frågan är: Hur åtgärdar jag dessa fel? Hur vet jag vad som skall göras?

2: Hur raderar jag larmloggen?
 
  • Öppen WT5500 enhet till ett Alexor larmsystem som visar felmeddelandet "Larmsändare - Ingen täckning" på displayen.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
M Mogge88 skrev:
Jag har ett Alexor larm med en WT5500 enhet.
Sedan en tid tillbaka har jag ett fel i systemet som heter enligt displayen Larmsändare - Ingen täckning.
Samt ett larm som heter Service krävs - Batterifel.

När jag startar larmet när jag åker hemifrån så verkar det fungera som det ska.

Första frågan är: Hur åtgärdar jag dessa fel? Hur vet jag vad som skall göras?

2: Hur raderar jag larmloggen?
Kan du inte kontakta larmföretaget?
2. Har du ingen bruksanvisning?
 
1.
Har du koll på sim-kortet? Saldo?
Batterifel är nog just batterifel och innebär att det förmodligen är centralapparatens batteri som behöver bytas.
2.
Antar att du menar radera fel-logg? Den försvinner när du åtgärdat alla fel.

Kanske enklast att kontakta installationsfirman för en genomgång och byte av samtliga batterier?
 
MariaiÖstergötland MariaiÖstergötland skrev:
Kan du inte kontakta larmföretaget?
2. Har du ingen bruksanvisning?

Jag kan absolut kontakta ett larmföretag. Men jag tänkte om någon här hade kunskap så att jag slipper lägga slantarna på det.

Anvisningen säger inget om just detta. Men jag antar att det försvinner när allt är åtgärdat.
 
P puttrix skrev:
1.
Har du koll på sim-kortet? Saldo?
Batterifel är nog just batterifel och innebär att det förmodligen är centralapparatens batteri som behöver bytas.
[media]2.


Antar att du menar radera fel-logg? Den försvinner när du åtgärdat alla fel.

Kanske enklast att kontakta installationsfirman för en genomgång och byte av samtliga batterier?

Sim-kortet är i sin ordning. Det finns täckning på det.
Ja så kan det absolut vara. Att batteriet behöver bytas. Men det förklarar inte att den inte har täckning.
 
M Mogge88 skrev:
Jag kan absolut kontakta ett larmföretag. Men jag tänkte om någon här hade kunskap så att jag slipper lägga slantarna på det.

Anvisningen säger inget om just detta. Men jag antar att det försvinner när allt är åtgärdat.
Jag kanske är trög här, men är det inte ett larmföretag kopplat till ditt larm? Är inte det hela poängen? Vem skickar ut väktare/polis om larmet går? Du måste ju kunna ringa de med såna här frågor utan att det kostar nåt? Själv har vi Alert alarm och jag har kontaktat de ett par ggr via mail eller telefon och har aldrig ens tänkt tanken att de ska skicka en räkning för att de har svarat på några frågor. Eller har jag missförstått vad du menar?
 
Uppdatering: Allt som behövdes var att göra systemet totalt strömlöst. Tänk vad mycket en omstart kan göra.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.