Här kommer en inspirationsbild till. Vi byggde förra våren på norra gaveln av huset. Klädde in allt i ask, som ska få bli grått naturligt. Kanske lägga till lite hyllor i år...

En nybyggd väggklädsel i askträ på ett hus, med återvunna fönster och tegelsockel, mot en grön gräsmatta.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Chris61 och 6 till
  • Laddar…
Karlia
Å vad snyggt! Jag velar om jag ska göra något liknande. Vore roligt att prova, det är vackert men frågan är hur pass användbart det är.
 
Härligt med all inspiration! Jag håller på att byta ut några trasiga rutor i mina fönster, samt grundmåla reglar...

Jag har funderat på hur man gör med ”triangeln” upptill på gavlarna, men att kapa till två bitar plexi ser riktigt snyggt och luftig ut, så så får det nog bli.
 
Karlia Karlia skrev:
Å vad snyggt! Jag velar om jag ska göra något liknande. Vore roligt att prova, det är vackert men frågan är hur pass användbart det är.
Nej, det är nog inte lika användbart som ett vanligt växthus och det skulle nog bli väldigt varmt om det stod i söderläge.

Det är lika mycket ett smycke till huset.
 
  • Gilla
Karlia
  • Laddar…
Sjöhästen Sjöhästen skrev:
Jag har funderat på hur man gör med ”triangeln” upptill på gavlarna, men att kapa till två bitar plexi ser riktigt snyggt och luftig ut, så så får det nog bli.
Det är inte så svårt att kapa till ett par glasrutor heller, om du nu ändå håller på med glasreparationer på bågarna.
 
  • Gilla
Sjöhästen
  • Laddar…
Tänk på att använda härdat glas/säkerhetsglas om glaset sitter lågt. Så ingen otäck olycka händer.
 
Ja jag har tänkt på det där med glaset och olyckor. Nu är det ju det glas som sitter i som sitter i... Min tanke är att till att börja med ställa ett litet, flyttbart staket framför växthuset, så att åtminstone inga barn hamnar där de inte ska vara.
 
  • Gilla
Darling McFluff
  • Laddar…
Sjöhästen Sjöhästen skrev:
Jag har tittat på en sån här - en automatisk fönsteröppnare. ”Verksam ingrediens” är bivax. Någon som vet om de funkar i praktiken?

[bild]
Fungerar klockrent. Glöm inte att ta in dom på vintern.
 
Jag byggde ett litet till altanen för några år sedan... fungerade klockers

Ett hemmabyggt växthus på en trädäck altan med öppna glassdörrar, mot en röd husvägg och växter inuti.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Maria T och 3 till
  • Laddar…
K
Många fina bilder i denna tråd!
 
  • Gilla
Granen08
  • Laddar…
H HeadQuaker skrev:
Jag byggde ett litet till altanen för några år sedan... fungerade klockers

[bild]
Hej. Hur har du snickrat ihop golvbrädorna? Tänker mest i hörnen. Du kanske har nån bild?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.