Vit hörnlist mot en ljus vägg bredvid en ojämn brun vägg, redo för möjlig montering.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Hej alla kunniga!!
Måste jag bredspackla båda väggarna om jag limmar fast denna list? Tänker för att jämna ut nivåerna. Ser helst att jag slipper då ingen utav väggarna egentligen kräver bredspackling. Om svaret är ja, finns det då ett annat sätt att få ett skarpt fint hörn?
 
C Chrissss skrev:
[bild] Hej alla kunniga!!
Måste jag bredspackla båda väggarna om jag limmar fast denna list? Tänker för att jämna ut nivåerna. Ser helst att jag slipper då ingen utav väggarna egentligen kräver bredspackling. Om svaret är ja, finns det då ett annat sätt att få ett skarpt fint hörn?
Spackla bara kortsidan, sen kör du bara lite bredare på långsidan, du behöver absolut inte spackla hela väggen pga listen :)
 
  • Gilla
cpalm och 1 till
  • Laddar…
Tack för svar
 
V
Varför inte tapetsera/måla först och sen sätta en hörnlist av trä utanpå?
Skippa metallhörnet.
 
V volvo51 skrev:
Varför inte tapetsera/måla först och sen sätta en hörnlist av trä utanpå?
Skippa metallhörnet.
Estik skulle jag tro, klart lättare och mer praktiskt med ditt tips
 
Tack för feedback! Anledningen är att jag inte gillar hörnlister utanpå tapet, dock väldigt praktiskt.
 
Hundra ggr snyggare med hörnlisten under tapeten än en ful trälist på utsidan:p
 
Va ska du ha på den högra väggen om listen? Ser ut att vara en del löst fnas på väggen. De lär synas om du bara målar eller tapetserar direkt på
 
Stämmer! Sista tapetresterna. Tar det med sandpapper innan tapetsering
 
V
Smaken är som baken,jag tycker det blev snyggt.
Det här är i en utbyggnad av en gäststuga där takhöjden är knappt 2 meter.
Det finns även foder som går runt hörnet. Takhörn i en utbyggnad med blommig tapet, vita lister och lågt tak.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Riktigt fint! Gött jobbat
 
V volvo51 skrev:
Smaken är som baken,jag tycker det blev snyggt.
Det här är i en utbyggnad av en gäststuga där takhöjden är knappt 2 meter.
Det finns även foder som går runt hörnet.[bild]
Hur har din bild något med ts bild att göra? Din bild ser ut att va vid en öppning och ta bild ett hörn, kanske bara är jag som är trög?
 
V
L Lopex skrev:
Hur har din bild något med ts bild att göra? Din bild ser ut att va vid en öppning och ta bild ett hörn, kanske bara är jag som är trög?
Ts verkar nöjd med min bild,båda är ett hörn.
Ditt inlägg hjälper nog inte ts särskilt mycket.
 
V volvo51 skrev:
Ts verkar nöjd med min bild,båda är ett hörn.
Ditt inlägg hjälper nog inte ts särskilt mycket.
Jätte bra, tänkte mest på att TS hörn är vägg/vägg ditt hörn ser mer ut att va mot foder.

Ts, om du har våtrumsspackel så är det rätt trevligt att lägga som en grund innan det vanliga spacklet, är lite hårdare
 
Jättebra tips!! Stort tack!!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.