:-/ Vi skall börja med fönstersmyglister samt fönsterfoder.
Jag gillar raka, enkla saker, inget allmoge.
Leter efter tips hur vi kan få till det på ett snyggt och modernt sätt.
Funderar också på om man kanske skall hoppa över foder och bara göra snygga smygare....

Tänkte åka till Husknuten för att få tips men de har tyvärr semesterstängt.
Har ni några bra tips och bilder?
 
Vi valde att hoppa över foder och istället är insidorna på våra fönster klädda o det sticker ut en bit utanför "väggen" och sen är det tapetserat mot denna i stället. Jag gillar när det är rakt och enkelt :) Om du går in på bla. och klicka på en bild så ser du vad jag menar..

http://www.lbhus.se/Templates/LBHUS_ImageBankCategories.asp?page_id=609

Lycka till!

 
Tack Jessica för din hjälp :).
Skall nog skippa fönsterfoder i sovrummet. Men jag har inte bestämt mig för hur jag skall göra i vardagsrummet och köket (öppen planlösning). Samtidigt kan jag tycka det är rätt snyggt att "rama in" fönstret....speciellt om man har flera. Jag känner mig sååå velig :-/ ;D


 
det beror väl kanske lite på vad man har för fönster å så tycker ja, som jessica har det i sitt hus är jättensyggt, hade så i förra lägenheten, men har man ett gammalt hus man renoverar är dom ju inte byggda så tyvärr, skulle bli väldigt mycket vägg att bygga på för att kunna få sådana fönster. är inte heller mycket för allmogestil, vill ha det enkelt och rakt, så vi valde bara enkla foder ca 5-6 cm breda å nu när dom (äntligen) kommit på plats är det en väldig skillnad mot när det bara var en rå kant runt fönstret. finns säkert smalare foder också om man inte vill ha så mycket runt om. men som sagt, beror på hur ditt fönster ser ut!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.