Hej!
Jag ska öppna upp en öppning i en bärande vägg i en lägenhet i Stockholm.
Väggen är bärande men våningen ovan är vind och har ingen bärande konstruktion så troligtvis behövs inte så mycket avlastning.
Vad jag är på jakt efter är en byggnadskonstruktör som till en rimlig peng kan ge mig ett utlåtande att lämna till styrelse samt stadsbyggnadskontoret. Någon som har tips på en pålitlig som inte kostar skjortan?
Med vänlig hälsning,
 
Ett tips är att börja med att ta fram alla tillgängliga ritningar på huset innan du kontaktar en konstruktör, dessa finns förhoppningsvis på stadsbyggnadskontoret. Där har du sparat en rejäl slant, istället för att konstruktören ska leta.
Om du hittar några ritningar kan du gärna lägga upp dem här så kan du även få tips och råd. Det finns flertalet konstruktörer här på forumet :D
Känner dock inte till några konstruktörer i Stockholm.
 
  • Gilla
Ina-79
  • Laddar…
Hej,

Vi söker också en byggnadskonstruktör i Stockholm, fick ni tag i någon bra? :)
Tacksam för hjälp
 
Har skickat dig ett PM Annickaa!
 
Hej, jag söker också en byggnadskonstruktör i Stockholm för att titta och räkna på bärande vägg samt sättning i golv. Tacksam om jag kunde få tips på någon duktig och prisvärd.

//Ola
 
B Björkdahl skrev:
Har skickat dig ett PM Annickaa!
Hej Björkdal, hoppas allt är bra. Jag är också på jakt efter ett tips om bra konstruktör i Stockholm. Tror du att du skulle kunna vara snäll och dela med dig av ditt tips på namn och kontaktuppgifter om konstruktör? Stort tack på förhand och jag önskar dig en mycket bra dag. mvh Kristoffer Hederstierna, 0734472509
B Björkdahl skrev:
Har skickat dig ett PM Annickaa!
 
B Björkdahl skrev:
Har skickat dig ett PM Annickaa!
Hej, jag söker även tips på konstruktör!
 
Även jag tar gärna emot tips på konstruktör i Stockholm.
Jag behöver hjälp att bedöma om det går att borra hål för vatten och köks-avlopp genom en betongvägg in en lägenhet.
mvh, Olof
 
O Olof E skrev:
Även jag tar gärna emot tips på konstruktör i Stockholm.
Jag behöver hjälp att bedöma om det går att borra hål för vatten och köks-avlopp genom en betongvägg in en lägenhet.
mvh, Olof
Julia Sz Julia Sz skrev:
Hej, jag söker även tips på konstruktör!
K Kriss10 skrev:
Hej Björkdal, hoppas allt är bra. Jag är också på jakt efter ett tips om bra konstruktör i Stockholm. Tror du att du skulle kunna vara snäll och dela med dig av ditt tips på namn och kontaktuppgifter om konstruktör? Stort tack på förhand och jag önskar dig en mycket bra dag. mvh Kristoffer Hederstierna, 0734472509
B Björkdahl skrev:
Skicka gärna ett Mail till zettergren.byggk@gmail.com

Han heter Bo Zettergren och har varit verksam i många år
P Paulsson skrev:
Hej, jag söker också en byggnadskonstruktör i Stockholm för att titta och räkna på bärande vägg samt sättning i golv. Tacksam om jag kunde få tips på någon duktig och prisvärd.

//Ola
Fick nån av er tag på nån bra och prisvärd konstruktör i Stockholm i slutändan?
 
Hus tomte
Ja undrar oxå :p
 
Puffar och ställer samma fråga, någon som hittade en konstruktör i Sthlm att rekommendera?
Vill öppna upp nya fönster i sutterängplan.
 
Dags att puffa igen, behöver få tag i en byggnadskonstruktör för att ta fram underlag för en takkupa.
 
BirgitS
Om man inte har direkta tips på någon så kan man söka fram utbildade byggkonstruktörer på www.sbr.se.
 
BirgitS BirgitS skrev:
Om man inte har direkta tips på någon så kan man söka fram utbildade byggkonstruktörer på www.sbr.se.
Jag provade det, direkt jag klickade i checkboxen "Utför arbete mot privatperson" och sökte försvann samtliga resultat :(
 
  • Ledsen
BirgitS
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.