Jag kan inte mycket om demm, men de bygger mycket bra hus och är mycket dyra 8)
 
Vi har byggt med WN och är mycket nöjda! Bra och flexibla att ha att göra med, och duktiga utvalda byggare som gör jobbet.

Vi flyttade in i mars i år.

 
Jag tror som i inlägget ovan att de säkert bygger jättebra hus. Man får inte glömma att entrepenörerna är de som måste göra ett bra jobb för att helheten skall bli bra. Dessa entrepenörer används även av husföretag som är lite billigare men säkert minst lika bra. Vi kikade på Sävsjö Trähus, Karlsonhus och WillaNordic och såg ingen anledning till att använda Willa Nordic när de var i genomsnitt 4000 kr dyrare än de andra. I Nacka träffade vi dessutom en "säljare" som dirkt stoppade oss i ett fack och berättade vad vi ville ha och det blev hans stora misstag. Jag tror dock att koncepten för dessa tre bolag är ungefär likadana men att WillaNordic går ut med en högre standard från början.
Lycka till!
 
Pris mässigt så ligger väl WillaNordic i jämnförelse med TrivselHus eller ???
Har för mig att dom har rätt så lika standard....
 
Jag tror att de är dyrare än trivselhus har haft offert från båda.På likvärdigt hus och WN Var dyrare.

 
Har nyss flyttat in i ett nybyggt Willa Nordic hus (Sandsbro). I vårt fall har företaget köpt flera tomter på ett ställe och man hade ett antal hus att välja på. Det var genomgående mycket hög standard på husen. Vi har betalt 1.6 milj för vårt inkl. tomt och anslutningsavgifter. Har hela tiden haft en kontaktperson på huvudkontoret som har varit hel suverän. Det har varit en huvudentrepenör och 2 lokala entreprenörer. Detta har fungerat jättebra. Kan inte annat än rekommendera detta! Alla vi som byggt på området är lika nöjda.
 
Vi kikade på både WN, Trivsel och Sävsjö. Om man tog samma standard på alla...d.v.s. lade till och ändrade lite så blev WN dyrast och sedan kom Sävsjö och Trivsel på ungefär samma kostnad. Varför skall man betala extra för i stort sett samma sak.
Willa Nordic har riktigt fina hus men jag tycker inte det är värt den extra kostnaden - dessutom är kvaliteten avgörande på vilka hantverkare man väljer.
Den säljare som vi träffade (som rekommenderades av WN) var dessutom lite nedvärderande mot oss och då kände jag att man inte skulle orka jobba vidare på den relationen. Det är ju ändå honom/henne man skall tacklas med då något går snett....

Summa summarum; bra hantverkare, bra kontaktperson, bra leverantör... i den ordningen skulle jag lägga vikten...tyvärr så är det inte så man kommer i kontakt med dem...

Lycka till,

Anna

 
Vallsjöhus säger sig ha minst så god kvalite som trivselhus, fast till ett lägre pris.
 
Jag vill ju inte påstå att Vallsjöhus har fel i det
här fallet men det är många som påstår saker
i den här branshen...
 
Vi bygger ett Vallsjöhus och skickade även vårt eget ritade hus till Trivselhus + några andra, fiskarheden, Animonhus, Kungshus + några till. vallsjö kom med den klart bästa offerten + en högre standard så även om säljarna påstår mycket så är jag benägen att hålla med i detta fallet.
Vad spm tex. är standard i Vallsjö och inte i Trivselhus är gips + spånskivor i alla ytterväggat, massiva köksluckor mm. vi har granskat leveransdeklarationerna noga mellan Vallsjö och Trivsel pga att valet stod just mellan de 2. Vad som avgjorde var även den snabba kontakten med Vallsjö. På Trivselhus fick vi hela tiden vänta på priser och ändringar för attl skulle skötas från huvudkontoret och det tog ca 1 vecka att få reda på minsta prisändring!
 
Vi har byggt med trivselhus, gips och spånskivor är standard, köksluckor standard är tibroköks lucka Karla, vi bytte till Sigill oljad Ek extrakostnad 9185:-. Jag tror inte det skiljer sig så jättemycket mellan dessa två tillverkare förutom då kanske den kontakt man får med försäljaren på respektive företag.
 
Inte är väl gips + spån standard hos trivselhus?? Vi har det som tillägg på vårt trivselhus...
 
Våran försäljare sade till oss att gips + spånskivor rekommenderas av dem utan extra kostnad. Har ni fått betala för det? Det kanske måste stå i leveransdeklarationen för att det skall räknas som standard även fast man inte behöver betala något extra för det?
 
???
Vi har varit igång med olika husleverantörer (Myresjö, A-hus, Trivselhus, mfl...) och det verkar som om de håller ihop vad gäller prissättningen - vet någon hur man kan bygga ett 1 ½ plans hus med 5 sovrum inkl garage etc utan att komma över 2 miljoner ??


 
kolla med älvsbyhus *s*
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.