3 374 läst · 9 svar
3k läst
9 svar
Athom Homey + Dsc (Envisalink)
Jag har lyckats få in status och sensorer i min Homey via Envisalink-modulen jag har till DSC-larmet. Men jag var tvungen att först ta in dom i Home Assistant som jag kör i Docker på en Synology och sen från HA importera dom till Homey’n.
Tyvärr kan jag inte använda mig av statusen på larmet i något flow, även om jag får in den i Homey’n. Men det har jag löst med en fibaro universal sensor.
Tyvärr kan jag inte använda mig av statusen på larmet i något flow, även om jag får in den i Homey’n. Men det har jag löst med en fibaro universal sensor.
Har också DSC+Homey och försöker få en Fibaro Smart implant att reagera på larm. Får 12V signalen in till input på Smart Implant, men den triggar inte flödet oavsett om jag har triggern satt på Input 1 opened/closed/toggled. Däremot blir statusen på Smart Implant "Turned Off" eller "Turned Off" när signalen kommer. Hur får du in signalen för att trigga ett flow?
Borde inte Envisalink vara intresserade av att detta ska lira med Homey?
Edit: Ställde frågan via EyezOn Facebook-sida. Får se vad de svarar.
Så här skriver de på sin hemsida om Envisalink 4:
"Plays Well With Others
Through the built in TPI (third party interface) the EnvisaLink 4 is already compatible with many major home automation systems and numerous 3rd party Android and iPhone apps."
"Plays Well With Others
Through the built in TPI (third party interface) the EnvisaLink 4 is already compatible with many major home automation systems and numerous 3rd party Android and iPhone apps."
Redigerat:
Här kommer svaret om integration med Homey:Vispen74 skrev:Borde inte Envisalink vara intresserade av att detta ska lira med Homey?
"Plays Well With Others
"We don't write any of the third party integration applications, you may want to reach out to them as they may have something written already. You can also refer to our Forum for TPI Documentation which is available to all Automation Integrators"
Ska man tolka det som att "någon annan" behöver göra appen till Homey alltså?
japp. Envisalink ger möjligheten för andra att kunna skapa integrationer - de själva har inga allsVispen74 skrev:Här kommer svaret om integration med Homey:
"We don't write any of the third party integration applications, you may want to reach out to them as they may have something written already. You can also refer to our Forum for TPI Documentation which is available to all Automation Integrators"
Ska man tolka det som att "någon annan" behöver göra appen till Homey alltså?
För Hubitat verkar det finnas appstöd redan. Kanske det man ska ha i stället för Homey då?
https://community.hubitat.com/t/envisalink-integration/3114
Måste läsa på vad skillnaden är mellan Homey och Hubitat.
Verkar funka med home assistant med... Att inte Homey har det (än), synd.
https://community.hubitat.com/t/envisalink-integration/3114
Måste läsa på vad skillnaden är mellan Homey och Hubitat.
Verkar funka med home assistant med... Att inte Homey har det (än), synd.
Redigerat: