Hejsan!

Vi har köpt tomt, men tyvärr är den väldigt smal 23x30. Någon som byggt något roligt hus på en smal tomt? I så fall vilket och vad kostade det? Tittat mycket på pärlugglan, men den blir lite bred om man vill ha ett garage vid sidan.

//ES
 
Vadå VÄLDIGT smal? ???
Vår tomt är 16 X 29 m (fast lite V-formad så den är bredare på baksidan).

Vi ägnade ett halvår åt att bläddra i huskataloger, sen kontaktade vi en arkitekt. Nu har han ritat ett fantastiskt hus till oss som har SAMMA form som tomten. Jättefinurligt. Så, det är väl det som är vårt tips. Hör med en arkitekt... så får ni det som ni vill invändigt också. Det behöver inte bli så dyrt, vår arkitekt kostar 550:- /h + moms.

Good luck! :D
 
Ni får nog använda ett skohorn ;) för att få plats med huset . Risken finns att huset blir en lång koridor av rum . lycka till
 
Hej
Vår tomt är 24*33 meter, alltså väldigt lik er och vi håller på att bygga Solvik 204 av Trivselhus. Passar jättebra!
Mvh
Susanna
 
karup skrev:
Hej
Vår tomt är 24*33 meter, alltså väldigt lik er och vi håller på att bygga Solvik 204 av Trivselhus. Passar jättebra!
Mvh
Susanna
Vilket hus är det?
Jag hittar inget hus med det namnet på hemsidan hur jag än söker eller har jag tittat slarvigt...?? ;)

//Christina.
 
Hej
Det verkar inte som om T-hus har alla sina hus på sin hemsida. Solvik 204 är ett 1 1/2-plans hus i vinkel på 100 kvadratmeter på botten plan och 70 på ovanvåningen. Vi har sedan lagt till ett garage som sitter ihop med huset genom en dörr i tvättstugan. Om man söker på Googles på solvik 204 vet jag att man kan hitta ett antal hemsidor som folk som byggt tidigare har gjort där man kan se hur huset ser ut.
//Susanna
 
Tack för tipset :D

//Christina.

*EDIT* Tyckte jag kände igen husnamnet men kunde inte placera det, "millface" har ju ett sånt och den hemsidan har man ju tittat på ett antal gånger ;), jättefint hus :D
 
Tack för era åsikter!
Vi har tittat på Solvik 617, men det blir inte riktigt bra. Främst pga priset sedan såg vi det i real life och..tja fick inte den där jag vill ha känslan...

Solvik 618 verkar ok.....Någon som har ett pris på det huset, kanske till och med bilder?

//ES
 
villa varm har ett hus, Lövängen eller likande, som passar bra på smal tomt.
 
Varför inte ett Nyholm från Götenehus?!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.