Hej!

Hur har ni gjort? Köpte ni skjutgaderober genom husfirman eller fixade ni egna?
Någon som har förslag på prisvärda sådana?
 
Köpte dörrar och trådbackar från Elfa och byggde inredning i MDF.
 
Jag har beställt dörrar från Kvik i frostat glas med aluramar och inredning i boklaminat från mirro. Jag har tittat på olika alternativ där garderober inte funnits i rätt mått. Olika inrednigsdetaljer har jag kompletterat från IKEA:s sortiment. Jag har gått efter pris och funktion i jämförelse med vad andra firmor kunde erbjuda. De företag som sålt produkterna (som man kan förstå) har talat väl för varan. Varorna kommer på torsdag så jag får återkomma med utvärdering om vad jag fått för pengarna lite senare.
 
Köpt genom husfirman, det som är standard: En garderob m två spegeldörrar.
 
Mullvaden skrev:
Jag har beställt dörrar från Kvik i frostat glas med aluramar och inredning i boklaminat från mirro. .

Vad gav du för dörrarna hos kvik?HUr stora var dom?
 
Vi har också konstaterat att Kvik har väldigt bra priser på sina skjutdörrar. Vi har inte bestämmt oss för något ännu bara. På deras hemsida finns prislista att ladda ner om du vill kolla vad olika lösningar kostar.
 
ah,tack,då skall jag kolla där..
 
Jag har beställt fyra dörrar: tre st 80 breda och en 90 bred, höjd ca 2,10 (om jag kommer ihåg rätt) Det ingår ett sidstycke i körsbärslaminat samt skivor till takanslutning, glidskenor till golv och överdel. Min lösning skall moteras i ett hörn. Det här kostar 10300.
När jag beställde dem så var det 20% rabatt på dörrar med standardmått, viket det här är.
 
HenkeF skrev:
Hur har ni gjort? Köpte ni skjutgaderober genom husfirman eller fixade ni egna?
Någon som har förslag på prisvärda sådana?
Från Trivselhus ingår i vårt hus en Lumi på 2,4 meter.

Den har vi valt bort, då det skulle kosta 5-7.000 :surprised: att uppgradera inredningen till något vi var nöjda med (typ som vår IKEA PAX garderob vi har idag).
Som avdrag har vi fått 8.000 - så nu har vi alltså 15.000 att köpa en ny garderob för till sovrummet :)

I hallen ingår också en 1,8m, som vi har valt att ha kvar, d standardinredningen i den passar fint till en hall.

/J
 
Nu är inredningen till mina garderober från Mirro monterade. Perfekt passform på alla inredningsdetaljer - utdragbara hyllor med metallsarg och fasta hyllor. Bokmönstret/färgen stämmer bra med golvet som är i oljad och vaxad bok. Jag tycker att det känns enhetligt och stilfullt. Vi har kompletterat med skohyllor och byxhängare från IKEA:s sortiment, då alternativet som företaget tillhandahåller var mycket dyrare och inte lika funktionellt. IKEA:s alternativ passade utan att vi behövde göra större ändringar än några nya fästpunkter till infästningen i sidstycket.
Skjutdörrarna från Kvik i frostat glas och silverfärgad stålram är klart godkända. Nu fattas bara en snygg pall och vackra blommor i en vas... så är min boudoir på 8m2 klar.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.