Det är en ovanlig kontakt du fått tag på, det är en med 2-polig brytning, men kan användas.
Koppla som @Daniel 109 i inlägg #12 så funkar det.
 
L Leif i Skåne skrev:
Koppla som @Daniel 109 i inlägg #12 så funkar det.
Det vet du ingenting om. Jag avråder från att ge sådana bestämda råd enbart baserade på en gissning.
 
  • Gilla
GoGetLost och 3 till
  • Laddar…
Bo.Siltberg Bo.Siltberg skrev:
Det vet du ingenting om. Jag avråder från att ge sådana bestämda råd enbart baserade på en gissning.
Det med bestämda råd brukar komma från ett visst håll rätt ofta.
Om du tittar ordentligt på TS foto, så ser du att det går vidare rakt ner och är säkerligen ett vägguttag vid golvet, normal koppling , Så svart är fas eller vit, spelar ingen roll brytaren fungerar ändå att tända och släcka med, som dom säger skarva färgerna, kanske det går att lägg två svarta under skruv för L och vit på pil ut som är till höger på fotot
 
  • Gilla
Leif i Skåne
  • Laddar…
V Vickleby1 skrev:
Någon som har en kvalificerad...?
Var tar tåtarna vägen och vad är de inkopplade i i andra resp ändar?
Vet man inte det går det inte att ge några bestämda instruktioner, även om det går att gissa kvalificerat. Även den mest kvalificerade gissningen är tyvärr dock inte tillräcklig, man måste veta.
// Dukt-olle-el-fotografen
 
J jonaserik skrev:
Så svart är fas eller vit, spelar ingen roll brytaren fungerar ändå att tända och släcka med, som dom säger skarva färgerna, kanske det går att lägg två svarta under skruv för L och vit på pil ut som är till höger på fotot
Jo det spelar roll om inkommande fas är svart eller vit.
För om man kopplar så som du & Daniel skriver och inkommande fas är vit så kommer allt efter strömbrytaren gå via strömbrytaren, tex eventuellt uttag under strömbrytaren.
 
Demmpa Demmpa skrev:
Jo det spelar roll om inkommande fas är svart eller vit.
OK jag ger mig där, men i åtanke på färgerna som är av äldre art så som var standard då, med svart fas blå noll och G/G och annan kulör på tändtråd.
 
  • Gilla
Leif i Skåne
  • Laddar…
Tack Mexitegel och Daniel för kvalificerade gissningar och tack för engagemanget! Hoppas att jag kan hjälpa någon med något annat i framtiden!☀️
 
  • Gilla
Leif i Skåne
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.