Hej!

Jag har ett litet problem här som jag skulle vilja ha hjälp med om det är möjligt.
Jag tänkte mängda reglar men vet inte exakt hur jag ska gå till väga. Jag har en yta på 6m i bredd och 5.5 m i längden så dvs 33m2.
Tänkte köra 2 tum 7 reglar. Tänkte ha cc 60. Höjden tänkte jag ha 3 meter. Hur ska man mängda med dom här siffrorna som finns?
 
Vad är det för konstruktion?
 
Tänkte att de ska vara nån simpel förvaringsrum i lösvirke.
 
Omkrets på rum delat i 0,6 - sen omkrets ggr 2 för syll+överliggare
 
Så det blir 77m2? Har jag då räknat med taket också? Tex om jag väljer att ha pulpettak med en maxhöjd på 3 m, ska jag då göra en ny räkning?
 
Så du ska bygga ett komplett förråd helt enkelt? Då blir frågan lite mer komplicerad. Du behöver räkna ut golvbjälklaget som är i en dimension reglar, väggarna som troligen är i en annan dimension - vars virkesåtgång även beror på hur mycket fönster och dörrar du ska ha, och sist taket vars dimension och konstruktion - och därmed virkesåtgång - hänger på vilken belastning taket ska tåla.
Frågan är alltså inte så enkel. Är det något du ska bygga eller är det en räkneuppgift du har fått? (Tänker på att du lagt ditt inlägg under student-delen...)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.