Hej, jag tänker bygga in toafixturen och kakla utsidan. Tätskiktet finns bakom kakel och klinkers. Vad har ni för tips vad jag kan bygga av? Vill helst inte använda träreglar som ram. Det är 30mm framför fixturen innan kaklet ska sättas. Är cellplast tillräckligt hållfast för belastad toastol? Jag har tittat på minarit men den känns tung och dyr. Jackofoam är svår att få tag på här.
Har någon bra tips att dela med sej av?
 
  • Installation av toalettstomme redo för inbyggnad och kakling med synlig rördragning.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Träreglar, plyfa och gips. Det är standard idag.
 
P pozz2 skrev:
Träreglar, plyfa och gips. Det är standard idag.
Då hamnar det framför tätskiktet, alltså inne i badrummet. Är det inte risk att det blir fuktangripet? Jag har blivit rådd att spara en centimeter längst ner för att se om toan läcker.
 
Rekommenderar våtrumskivor från ”Jackon” eller LUX-element eller liknande. Det består av någon form av hård cellplast där vardera sida har något cementspackel samt plastnät.
Finns i olika tjocklekar. Det blir super bra och tillräckligt hårt, även om man inte tror det.
Det kan låta lite ihåligt, men det är det samma som om man hade byggt av reglar och gips.
 
  • Gilla
BirgitS
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.