Kommer du runt att klippa på båda sidor spaljen när ramperna står sådär? Känns som att den bortre kanske hindrar det.

Jag vet att det här nog inte är vad du vill, men jag skulle överväga att behandla tarmen som en biyta och bara lyfta dit en fulladdad klippare ett par gånger i veckan och låta köra tills batterierna är slut och sen sätta tillbaka den i laddaren.
 
Knivdisken tar inte i iallafall :D
Bild av ett robotgräsklipparens undersida nära en trätrall, inga hinder verkar synas.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

En bild till på området från sidan
Trädgårdsområde med gräsmatta, en halvbyggd träddäckplattform, verktyg och en pergola i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Det skall gå på något sätt, ger mig inte...
 
Funkar gör det nog, det är mest att det blir lite knepigt med begränsningskabeln. Dels måste du ha den så långt in från vardera sidan på rampen att det blir relativt lite fri yta kvar (jag skulle testa 30-45-15-30) dels måste du lägga begränsningskabel på grässidan mot rampen så att klipparen inte vill köra upp på rampen från sidan. Men jag kanske överdriver det senare problemet.
 
E etompau skrev:
Klipparen går alltid på vänster sida om guide, både vid in och utgång, sett mot laddstation.
Det kan ju inte stämma? Då blir det ju olika sidor, eller? Borde vara höger sida om guide på hemvägen??
 
Till vänster om guiden sett mot laddaren. Åt båda håll. Ni menar samma sak.
 
  • Gilla
Vespa
  • Laddar…
Kommer den inte att irriterande ofta fastna på rampernas kanter påväg upp eller ner tror du?
 
Ikväll startades roboten och den går fint upp och över mina ramper ;)
Försökte bifoga video men lyckas inte.
 
  • Gilla
Nötegårdsgubben
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.