Hej!

Har fått in offert för att lägga trädäck på ca 40 kvadratmeter. I offerten ingår även att flytta ett befintligt vedhjul en bit ut från nuvarande position. I offerten specificeras materialkostnad ca 14 000 och arbetskostnad ca 44 000. Låter detta rimligt?
 
Jag byggde ett u-format trädäck av samma storlek runt vårt växthus och det gick på ca 12-14000 i material och tog mig och svärfar ca 8 dagar att bygga. Vi behövde gräva bort några lass jord och fylla ut med grus på sina ställen. 44000 före rot låter som ca 80 arbetstimmar vilket kan vara rimligt.
 
Det låter ganska rimligt men beror helt på vad som krävs, hur mycket grävjobb är det? ska plintar gjutas/grävas ned? Ska det vara staket runt? Osv.
 
Pasjostrom Pasjostrom skrev:
Det låter ganska rimligt men beror helt på vad som krävs, hur mycket grävjobb är det? ska plintar gjutas/grävas ned? Ska det vara staket runt? Osv.
Det ska vara på en yta där det i dag är mestadels är stenplattor och gräs på en liten del. Befintligt vedskjul och staket ska flyttas ut ett par meter. Snickaren bedömde att staketet inte skulle klara "flytten" utan i offerten ingår då ett nytt staket (ca 5x2 meter).
 
Ok, jag skulle säga att det är rimligt baserar på min erfarenhet av att ta in hantverkare, precis anlitat några för att bygga 54kvm hos oss. Du kan säkert få offerter mellan 30-60tkr om du frågade runt.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.