Det ska vara plusgrader i luften och på materialet som ska behandlas!

När vi flyttade in i vårt hus var allt frid och fröjd,
Men så plötsligt kände vår altan sig inte nöjd.
Den hade fått sig en grön kostym av alger och lav,
Blivit en av naturens ofrivilliga slav.
Som tur är hjälper Grön-Fri de flesta,
Så att vi av altanen kan få ut det bästa!
 
Det ska vara plusgrader i luft o det som ska behandlas.

Taket behöver få tillbaka sin rätta nyans, grönskan har jag gärna någon annanstans.
 
Huvudsaken är att det är plusgrader ute!

Då förra husägaren inte underhöll och rengjorde staket, tak, grindar, trapp och murar så vill vi nu ta och rengöra hela rasket. Grön-Fri skulle verkligen hjälpa!
 
Det ska vara plusgrader i luften och på materialet som ska behandlas.


Taket, både på huset och garaget, hade hoppat av glädje av lite Grön-Fri! Dessutom tvingar det farsan att komma på något nytt att pika mig om varje gång han kommer på besök!
 
Svar: så fort det är plusgrader på materialet och i luften så funkar det fint.

Vore guld till min stora altan.
Kan inte "hitta" på massa ursäkter anledningar varför vi inte har tagit tag i altan tidigare.

Men vid dessa tider med corona och tvillingar så ska man hålla sig hemma så mycket som möjlig. Hur skönt vore det inte om altan blev ren och fin så vi kan spendera sommaren där?
 
Det ska vara plusgrader i luften och på materialet.

Vi har ett vackert eternittak som tyvärr har fått ganska mycket mossa och lava på sig. Denna tävlingen kommer verkligen lägligt för oss, då vi länge tänkt ta tag i det men inte fått tummen ur.

Det känns ju lite vanskligt att skrubba hårt på ett sådant tak, med rist för att man spräcker plattor. Grön-fri borde vara den perfekta produkten för ändamålet.
 
nimhed nimhed skrev:
Det ska vara plusgrader i luften och på materialet.

Vi har ett vackert eternittak som tyvärr har fått ganska mycket mossa och lava på sig. Denna tävlingen kommer verkligen lägligt för oss, då vi länge tänkt ta tag i det men inte fått tummen ur.

Det känns ju lite vanskligt att skrubba hårt på ett sådant tak, med rist för att man spräcker plattor. Grön-fri borde vara den perfekta produkten för ändamålet.
Om du fått mycket lava på taket borde takläggare passa bättre än grön-fri för din del. (=
 
  • Haha
nimhed
  • Laddar…
Plusgrader behövs, vilket det ju varit större delen av vintern! Därför har det börjat frodas mossa och annan grön tillväxt på både asfalten och altanen. Skulle kännas skönt att slippa skura eller gå loss med högtryckstvätt vilket inte är skonsamt vare sig för material eller oss som sliter med det.
 
Plusgrader både i luft och materialet som behandlas.

Vore roligt att testa om det skulle kunna fixa vår norrsida! ‍
 
Svar: Det ska vara plusgrader i både luft och på material som skall användas.
Motivation: Då den firma som jag anlitade till en grönfribehabdling av våra tak förra året nu har gått i konkurs och det då innebär att min garantibesiktning uteblev så får jag ju ta hand om mitt norra tak själv istället då det inte verkade ha fungerat så bra där - förmodligen pga att det blåste en del och även kom en skur när dom la på medlet... Hade ju räknat med att få en behandling på norra sidan som garantiåtgärd som jag nu blev snuvad på. Så att vinna medlet vore ju lite plåster på såren.
 
Det bör vara plusgrader både i luften och på materialet du behandlar.

Dags att se över taket som börjar få lite grön påväxt, samt altan.
 
Plusgrader ska det vara.
Nu, satt i karantän här på landet, friställd men med mycket husväggar att rengöra, vad vore bättre till det än Grön-Fri!
 
Annelie Hultberg Annelie Hultberg skrev:
Tävling: Vinn Grön-Fri och få en friskare utemiljö i sommar
[bild]

Tänk så skönt att få en fräsch utemiljö som ser ut som ny! Den här veckan tävlar vi ut ett helt paket med rengöringsprodukter mot påväxt av alger och lav för alla ytor och material utomhus från JAPE Produkter. När du använder Grön-Fri dör påväxten omgående och på väderutsatta ytor spolar regnet bort resterna utan att ytan behöver bearbetas i efterhand. På takytor tar det generellt upp till 4 år innan ny påväxt syns igen. Paketet från Jape innehåller två st fem-liters Grön-Fri som räcker till ca 250 kvm, en Fri-spruta med flatstrålemunstycke samt en teleskoplans med förlängare, som tillsammans ger ca 3,6 m räckvidd för lättare åtkomst.
Totalt värde: 2 000 kr

Så här tävlar du:
Allt du behöver göra är att svara på en fråga samt motivera varför just du borde vinna.
Fråga: Vid vilken temperatur är det bäst att använda Grön-Fri?
Svaret hittar du här: Jape.se

Posta ditt svar och din motivering i den här tråden. Vinnaren utses fredagen den 17 april.
OBS: Vi förbehåller oss rätten att utse en ny vinnare om vinnaren ej kunnat nås inom två veckor.
-----------------------------------------------
Eventuell vinstskatt betalas av vinnaren.
Vinsten skickas till vinnaren direkt från Jape Produkter. Vi tackar Jape Produkter för att de sponsrar den här tävlingen.
Det ska vara plusgrader i luften och på ytan som ska behandlas.

Behövs verkligen hemma då tidigare ägare av huset låtit huset förfalla. Hade verkligen hjälpt med Jape grön fri produkter!
 
Grön-Fri används bäst vid plusgrader.
Hade varit perfekt till mitt nya hus som fått en grönaktig påväxt på altanen och taket.
 
Annelie Hultberg Annelie Hultberg skrev:
Tävling: Vinn Grön-Fri och få en friskare utemiljö i sommar
[bild]

Tänk så skönt att få en fräsch utemiljö som ser ut som ny! Den här veckan tävlar vi ut ett helt paket med rengöringsprodukter mot påväxt av alger och lav för alla ytor och material utomhus från JAPE Produkter. När du använder Grön-Fri dör påväxten omgående och på väderutsatta ytor spolar regnet bort resterna utan att ytan behöver bearbetas i efterhand. På takytor tar det generellt upp till 4 år innan ny påväxt syns igen. Paketet från Jape innehåller två st fem-liters Grön-Fri som räcker till ca 250 kvm, en Fri-spruta med flatstrålemunstycke samt en teleskoplans med förlängare, som tillsammans ger ca 3,6 m räckvidd för lättare åtkomst.
Totalt värde: 2 000 kr

Så här tävlar du:
Allt du behöver göra är att svara på en fråga samt motivera varför just du borde vinna.
Fråga: Vid vilken temperatur är det bäst att använda Grön-Fri?
Svaret hittar du här: Jape.se

Posta ditt svar och din motivering i den här tråden. Vinnaren utses fredagen den 17 april.
OBS: Vi förbehåller oss rätten att utse en ny vinnare om vinnaren ej kunnat nås inom två veckor.
-----------------------------------------------
Eventuell vinstskatt betalas av vinnaren.
Vinsten skickas till vinnaren direkt från Jape Produkter. Vi tackar Jape Produkter för att de sponsrar den här tävlingen.
Det ska vara plusgrader i luften och på ytan som ska behandlas.

Sökte just nu efter Grön-fri efter tips från bekant. Nordsidan av taket behöver stor rengöring från mossa, så en dunk eller två vore perfekt.

Olle
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.