Finns det någon maxgräns för omkretsen på "öar" och finns det någon begränsning när det gäller formen på "öar"?

Jag har en WR153E och försöker få reda på hur stora "öar" får vara samt om det finns någon begränsning när det gäller formen på dessa. Har försökt fråga support men har tyvärr inte fått något vettigt svar så här långt.

För min tidigare Worx, en WG796E, fanns det en begränsning vilket innebar att mina två större "öar" var för stora. Omkrets på dem är ca 40 respektive 50 m.

Är det någon som vet eller har erfarenheter av större "öar" för nya Worx i WR-serien?

Översiktsplan av trädgård med gräsklippningsområden markerade i grönt, förbjudna områden i vitt, gränstråd och basstation.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Spontant har jag svårt att tänka mig att storleken på en ö gör någon skillnad.
Antigen är man innanför slingan, eller så är man utanför.
När man drar kabeln till och från ön lägger man dem så nära att roboten hinner detektera att den varit utanför.
 
13th Marine 13th Marine skrev:
Spontant har jag svårt att tänka mig att storleken på en ö gör någon skillnad.
Antigen är man innanför slingan, eller så är man utanför.
När man drar kabeln till och från ön lägger man dem så nära att roboten hinner detektera att den varit utanför.
Jag håller med men då det var en begränsning för min tidigare Worx, något jag fick bekräftat från tillverkaren vill jag om möjligt få besked innan jag drar om tråden hemma, det är trots allt en del jobb att göra detta.
 
Udda.
Jag kan mest relatera till min HQ, men jag har svårt att tänka mig vad den tekniska begränsningen skulle vara.
 
Programvaran, deras algoritm för att räkna ut att man är på en "ö" klarar inte för stor omkrets.
 
Fått svar i ett annat forum och begränsningen verkar finnas kvar tyvärr.
Jag får lösa det med Off Limits istället, ska försöka hitta billigare magnetband bara.

https://support.worx-europe.com/how-set-up-island
Diagram som illustrerar maximal storlek på en ö, begränsningar på mindre än 6 meter, för robotgräsklippares inställningar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Schematisk illustration av hur man ställer in en större "ö" med 30 cm avstånd mellan begränsningstrådarna.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Vilken begränsning...

Mitt hus är en egen ö...
 
13th Marine 13th Marine skrev:
Vilken begränsning...

Mitt hus är en egen ö...
Är du säker? Det är inte så att du dragit gränskabeln runt ditt hus? Om du har en Worx fungerar det inte med "öar" som är större än 6x6m, hamnar roboten på en "ö" som är större än så när den är på väg hem fastnar den och åker runt varv efter varv runt "ön".
 
Som sagt, har en Husqvarna, den kör runt en stund tills den ger upp och hoppar iväg och provar lyckan.

Huset är omgivet av gräs och laddstationen sitter på garaget som är i ytterkant, för att komma till huset med slingan går jag först ut till en ö, för att sedan hoppa vidare till huset.
 
13th Marine 13th Marine skrev:
Som sagt, har en Husqvarna, den kör runt en stund tills den ger upp och hoppar iväg och provar lyckan.

Huset är omgivet av gräs och laddstationen sitter på garaget som är i ytterkant, för att komma till huset med slingan går jag först ut till en ö, för att sedan hoppa vidare till huset.
OK, nu handlade min fråga om en Worx ;)
 
Jo jag vet =)
Jag funderade mest på den tekniska begräsningen, men det verkar vara mjukvaran som begränsar det.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.